Bromma_Herman Posted November 12, 2004 Report Share Posted November 12, 2004 Jag har börjat på en Ds9 Fan Fiction som utspelar sig efter Nemesis (som utspelar sig drygt ett år efter Dominion-kriget). Huvudstoryn är ungefär likadann som i Starfleet Command 3 men jag behöver smådetaljer. Kan avslöja att besättningen kommer återförenas. O´Brien i början och Sisko lite senare. Liten Teaser: Chapter One: Reunion Captain Kiras Logg,, Stardate 46835.7. We are on route to our meeting with the U.S.S Zander, A Akira Class Starship that will return our chief engineer, Miles O Brien to us. According to his request transfer, he missed home a little too much and there was nothing broken to fix at the Academy. Knowing Miles right, He probably taken apart the Zander already. I have read Captain Picards report on the Nemesis Incident and I must say that I am worried. The Dominion War seems to have put the Romulans out of line. However, I am not ready to accuse them of treason just yet. In times like this, I miss Captain Sisko. I wonder when and if the Prophets will return him. I beg to the prophets to at least let me speak to him everyday but so far, only Jake has been allowed that honor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted May 5, 2005 Report Share Posted May 5, 2005 Detta är tyvärr inga förslag, men ett beröm: Redan nu när jag läste detta lilla fängslades jag! Och detta är verkligen ett sammanträffande att jag stötte på ditt inlägg; idag började jag nämligen med min Fan Fiction berättelse om Voyager, tre år efter de kom hem. Jag följer ingen särskild tidsram utan gör det helt fritt. Kände att det behövdes skrivas, vaknade helt plötsligt imorse utav att jag fick en idé <_< men som sagt, början är bra, riktigt bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 22, 2005 Report Share Posted July 22, 2005 Är tyvärr inte så bra på ds9. Annars hadde du fått se på ideer. Eftersom det utspelar sig efter Nemesis kanske det vore kul att få se en eller ett par snälla (re?) romulaner? Lite vilsna borger vore inte heller så dumt. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted July 30, 2005 Report Share Posted July 30, 2005 Jag har börjat på en Ds9 Fan Fiction som utspelar sig efter Nemesis (som utspelar sig drygt ett år efter Dominion-kriget). Huvudstoryn är ungefär likadann som i Starfleet Command 3 men jag behöver smådetaljer. Kan avslöja att besättningen kommer återförenas. O´Brien i början och Sisko lite senare. Liten Teaser: Chapter One: Reunion Captain Kiras Logg,, Stardate 46835.7. We are on route to our meeting with the U.S.S Zander, A Akira Class Starship that will return our chief engineer, Miles O Brien to us. According to his request transfer, he missed home a little too much and there was nothing broken to fix at the Academy. Knowing Miles right, He probably taken apart the Zander already. I have read Captain Picards report on the Nemesis Incident and I must say that I am worried. The Dominion War seems to have put the Romulans out of line. However, I am not ready to accuse them of treason just yet. In times like this, I miss Captain Sisko. I wonder when and if the Prophets will return him. I beg to the prophets to at least let me speak to him everyday but so far, only Jake has been allowed that honor <{POST_SNAPBACK}> Rätta mig om jag har fel, men utspelade sig inte Nemesis 3 år efter Dominion-kriget? Kriget tog slut 2375, medan Enterprise lilla batalj med Scimitar skedde 2378. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 30, 2005 Author Report Share Posted July 30, 2005 Vakna!!!! Jag gav upp den historien för rätt länge sedan, och den historien utspelar sig oavsett efter Nemesis och inte efter Dominion Wars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts