Gå till innehåll
Shinzon

Gratis e-post

Rekommenderade inlägg

Jag har Gmail och jag har några invitations att ge ut till denna braiga epost tjänst.

Om det är någon som vill ha en epost tjänst som har 1GB utrymme så pm mig. :)

Redigerad av Pjotr'k

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uräkta att jag inte PM:ar, men detta kanske kan vara av intresse för andra också? Finns det någon "hake"? Tex att man måste få reklam och sånt i mailen eller vad är det som gäller?

Redigerad av Thalaxian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Uräkta att jag inte PM:ar, men detta kanske kan vara av intresse för andra också? finns det "hake"? Tex att man måste få reklam och sånt i mailen eller vad är det som gäller?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ingen hake.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fått in lite fler invites så det är bara att skicka ett mejl till s.shinzon(@)gmail.com

Har fått sex så det är först in som får dem

Redigerad av Shinzon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Uräkta att jag inte PM:ar, men detta kanske kan vara av intresse för andra också? finns det "hake"? Tex att man måste få reklam och sånt i mailen eller vad är det som gäller?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ingen hake.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo... dom anpassar reklambanners efter vilka slags mail du skickar, och dess innehåll... Dvs dom läser din mail för att rikta reklamen :arg:

no way säjer jag

*foliehatt på*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är ju inte så att dem läser eposten utan det är en dator som scanar eposten sen läger den ut reklam efter vad man har skrivit.

https://gmail.google.com/support/bin/answer...723250975885182

Jag tror att hotmail scanar eposten oxå men dem erkänner inte det.

<{POST_SNAPBACK}>

Sak samma?

hotmail förmodligen också, ja...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla e-postleverantörer kan läsa din mail om dom vill (förtsatt att du inte krypterar, tex pgp). Google använder sig av automatiserad sökning i din mail för att visa passande reklambanners efter det. Det är den reklamen som är anledningen till att tjänsten kan vara gratis och google försöker inte på något sätt mygla med vad dom gör. Då finns det betydligt värre alternativ för gratismail (t.ex. hotmail). Om man är orolig för att någon ska läsa det man skickar bör man inte skicka mail alls utan ordentlig kryptering... och antagligen är dom inte ens säkra då för om det är något som "big brother" verkligen bryr sig om att läsa så är det ju antagligen dom krypterade meddelandena.

Det kanske skulle vara intressant att göra ett test där man skickar lite mail med 128-bitarskryptering som innehåller lite ord som "bomb, terrorist, jihad, allah" och se om SÄPO kommer och knackar på. :D

Men om vi ska lägga undan konspirationsteorierna för en stund så är google iallafall ett av dom mest ärliga och pålitliga företag man kan hitta inom IT.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alla e-postleverantörer kan läsa din mail om dom vill (förtsatt att du inte krypterar, tex pgp). Google använder sig av automatiserad sökning i din mail för att visa passande reklambanners efter det. Det är den reklamen som är anledningen till att tjänsten kan vara gratis och google försöker inte på något sätt mygla med vad dom gör. Då finns det betydligt värre alternativ för gratismail (t.ex. hotmail). Om man är orolig för att någon ska läsa det man skickar bör man inte skicka mail alls utan ordentlig kryptering... och antagligen är dom inte ens säkra då för om det är något som "big brother" verkligen bryr sig om att läsa så är det ju antagligen dom krypterade meddelandena.

Det kanske skulle vara intressant att göra ett test där man skickar lite mail med 128-bitarskryptering som innehåller lite ord som "bomb, terrorist, jihad, allah" och se om SÄPO kommer och knackar på. :D

Men om vi ska lägga undan konspirationsteorierna för en stund så är google iallafall ett av dom mest ärliga och pålitliga företag man kan hitta inom IT.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis... dom berättar att dom gör det.... vilket är jättebra..

och ja, alla admin kan läsa all mail på deras system, däremot, får dom inte göra det, om inte man specat upp så tidigare i ett kontrakt eller liknande...

Givetvis kan man använda Gmail, Hotmail och alla andra klienter, bara man är medveten om "riskerna". Personligen skyr jag dom, pga av integritetsskäl....

Vill man vara konspiratorisk, så kan vi prata Echelon.... ;)

ja i åtanke att mailkryptering inte är helt lagligt i tex USA, har jag för mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu