MrsRiker Posted November 27, 2004 Report Share Posted November 27, 2004 (edited) Om man är intresserad av stjärnor, planeter och allmänna himlafenomen i den verkliga världen också (och inte bara i ST-världen ) så har jag ett länktips: Astronomy picture of the day är en sida som drivs av NASA och varje dag kommer en ny bild med rymdanknytning och en förklaring till vad det är man ser. När Spirit och Opportunity precis hade landat på Mars så var det ofta bilder därifrån, bara som ett exempel. Edited November 27, 2004 by MrsRiker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 28, 2004 Report Share Posted November 28, 2004 Vilken märklig bild. Det ser verkligen ut som någonting helt annat än en stjärna, mera som något organiskt. Eta Carinae, vilket vackert namn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted November 29, 2004 Report Share Posted November 29, 2004 kan länka till min favoritbild av dem: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap040822.html Rekommenderat att se den stora versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted May 4, 2005 Report Share Posted May 4, 2005 Dagens bild var kul, kolla in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 För mobilen kan jag rekomendera dess två enkla program: MicroSky 2.1.1 (kräver uppkopplning) Mobile solar system (tillverkare "main" tror jag. Finns på getjar.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts