Gå till innehåll
Sandra

Behöver lite hjälp!

Rekommenderade inlägg

I skolan ska vi ha redovisning efter påsken och jag skriver om Universum och har då tagit med Big Bang-teorin, lite kort om vårt solsystem, närmaste galaxerna, om vår galax, och små objekt i rymden, dvs nebulosor m.m.

Vad finns det mer jag kan skriva om?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja, en trevlig liten referens du kan ha med är ju den där planeten som astronomerna lyckats ta rörliga bilder på nu. den där som inte ligger i vårt solsystem alltså. såg det på nyheterna igår. nog första gången jag hört talas om en himlakropp som inte roterar överhuvudtaget. freaky...;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
tja, en trevlig liten referens du kan ha med är ju den där planeten som astronomerna lyckats ta rörliga bilder på nu. den där som inte ligger i vårt solsystem alltså. såg det på nyheterna igår. nog första gången jag hört talas om en himlakropp som inte roterar överhuvudtaget. freaky...;)

<{POST_SNAPBACK}>

Oo... den hörde jag inte talas om , bara om Sedna, och det är gamla nyheter :P måste ju ta reda om mer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Skriv om det som var innan Big Bang...skoja bara :D

Det fanns ju ingenting innan Big Bang :D

<{POST_SNAPBACK}>

Om det inte fanns något innan Big Bang, varifrån kom partiklarna som var med i den stora smällen? hur kan en explosion inträffa om inget existerar?

En annan sak du kan skriva om är, kommer inte ihåg vad teorin hette, men den om att om man skulle färdas i rymden skulle man hela tiden kommat tillbaka till där man redan varit så det blir omöjligt att komma till slutet. Lite konstigt förklarat men jag hoppas du fattar. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ännu intressantare :D och så kan man ju skriva om en sak Nicki sa till mig igår; de där partiklarna man lyckats transportera från en plats till en annan. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu