Gå till innehåll

Behöver lite hjälp!


Sandra

Rekommenderade inlägg

I skolan ska vi ha redovisning efter påsken och jag skriver om Universum och har då tagit med Big Bang-teorin, lite kort om vårt solsystem, närmaste galaxerna, om vår galax, och små objekt i rymden, dvs nebulosor m.m.

Vad finns det mer jag kan skriva om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, en trevlig liten referens du kan ha med är ju den där planeten som astronomerna lyckats ta rörliga bilder på nu. den där som inte ligger i vårt solsystem alltså. såg det på nyheterna igår. nog första gången jag hört talas om en himlakropp som inte roterar överhuvudtaget. freaky...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, en trevlig liten referens du kan ha med är ju den där planeten som astronomerna lyckats ta rörliga bilder på nu. den där som inte ligger i vårt solsystem alltså. såg det på nyheterna igår. nog första gången jag hört talas om en himlakropp som inte roterar överhuvudtaget. freaky...;)

<{POST_SNAPBACK}>

Oo... den hörde jag inte talas om , bara om Sedna, och det är gamla nyheter :P måste ju ta reda om mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv om det som var innan Big Bang...skoja bara :D

Det fanns ju ingenting innan Big Bang :D

<{POST_SNAPBACK}>

Om det inte fanns något innan Big Bang, varifrån kom partiklarna som var med i den stora smällen? hur kan en explosion inträffa om inget existerar?

En annan sak du kan skriva om är, kommer inte ihåg vad teorin hette, men den om att om man skulle färdas i rymden skulle man hela tiden kommat tillbaka till där man redan varit så det blir omöjligt att komma till slutet. Lite konstigt förklarat men jag hoppas du fattar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...