Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Till sist måste jag bara säga att Amerikanarna måste ha en konstig bild av oss europeer när barnet frågar om fulingarna kommer från europa! J.

Allt för att stärka den amrekanska självbilden om sig själv ;) Tror inte att det var en slump att sonen skulle skriva ett skol arbet om den franska okupationen/invationen av Algeriet. Hallå hur mycket utlänsk historia läser det normalt i amrekanska skolor 0, de har bara amrekansk historia som ämne, sonen verkar inte var den typen som läser extra ämnen :D

Postad

Det är sant att amerikanerna (stavas så) inte har någon vidare utländsk historia. De har ju ingen koll på andra länder och vart de ligger t.ex.

*spoilervarning* Maskinerna blev väl också sjuka, kanske.

*spoiler* Jag är mycket tveksam till att maskinerna också skulle bli sjuka. Men man vet ju aldrig, hehe!

Postad
En kul sak som jag la märke till var i slutet när militären skulle skjuta mot fulingarna så sa han något i stil med: Load Gustav! HE HE!

"Gustaf" är ett svensktillverkat raketgevär (som du säkert såg i scenen du nämnde).

Du kan ju föreställa dig hur det lät i biosalen i Skövde när halva publiken var soldater som använer Carl Gustav i sin utbildning. Folk började gapflabba av någon skum anledning. :blink:

Jag gillade filmen. Fattar inte vad folk klagar på. Har aldrig förut sett en film med sån känsla. Hela biosalen skakade när krigsmaskinerna tutade!

Postad
En kul sak som jag la märke till var i slutet när militären skulle skjuta mot fulingarna så sa han något i stil med: Load Gustav! HE HE!

"Gustaf" är ett svensktillverkat raketgevär (som du säkert såg i scenen du nämnde).

Du kan ju föreställa dig hur det lät i biosalen i Skövde när halva publiken var soldater som använer Carl Gustav i sin utbildning. Folk började gapflabba av någon skum anledning. :blink:

Jag gillade filmen. Fattar inte vad folk klagar på. Har aldrig förut sett en film med sån känsla. Hela biosalen skakade när krigsmaskinerna tutade!

<{POST_SNAPBACK}>

:D:D:D:D HE! HE! HE! *Spoilervarning*

Det var just att för att jag läst om det som svenskt som jag tyckte att det var roligt! Tänk dig: Amerikanarna med all sin teknik dödar utomjordingar med svenskt pansarskott! WOW! J.

Postad
Kashked: Varför folk klagar på filmen, efter nyheten med med krigsmaskinerna tutade så käns filmen "tom"

<{POST_SNAPBACK}>

De åt också folk och spred deras blod och inälvor över kilometer. Men det var tutandet som var riktigt häftigt.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...