Ella Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Fick just svar från SVT på mitt senaste tjata-mail om Enterprise... Tänkte att ni kanske var intresserade..."Hej, vi är starka spekulanter på serien. Får vi möjlighet, slår vi till i år, men då kommer vi inte att visa den förrän Voyager har sänts färdigt, om 1,5 år eller så.Dock är det för tidigt att ropa hej.mvh SVT Programinköp Henrik von Sydow"Snyft! Bara ett och ett halv år kvar av Voyager!!! *så* desperat är jag inte efter Enterprise.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Ojoj! Inte illa. Men du får ju ta o gå på WCTs treff i helgen! Så får du ju iallafall se piloten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 2, 2001 Author Report Share Posted October 2, 2001 Men jag är inte med i WCT... Har heller ingen möjlighet att ta mig dit, var det nu är nånstans Men jag vill! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Ommen! Det är i Göteborg. Så det tar bara sådär 3 timmar i bil från dig ju!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 2, 2001 Author Report Share Posted October 2, 2001 Tar det inte längre tid? Så bra! Men... jag har ingen bil, inte ens körkort och ingen som vill skjutsa mig dit heller... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Tåg funkar ju alltid Det får bli det förmig iallafall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 2, 2001 Author Report Share Posted October 2, 2001 Ja, tåg har man ju iaf inga problem med om man bor i Hallsberg... Om jag hade haft en Trek intresserad kompis att åka med så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Nej justdä! Det e typ det enda jag kommer ihåg från det stället. Men jag har ingen o åka med heller. Men sen finns ju Quiet i Gbg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Inte föräns de slutat sända Voyager?? Jag misstänker starkt att det blir Svt som får den. Mumle: om de nu sänder hela ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wylder Posted October 2, 2001 Report Share Posted October 2, 2001 Såg precis klart Enterprise 1x01&1x02 - Broken bow.avi (divx) på tv-out. Grymt bra avsnitt, och nya serien känns väldigt fräsch. Ser mer "äkta" ut och inte en massa färgglada consoler överallt i skeppet. Lätt att jag kommer följa denna serien varje vecka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 3, 2001 Author Report Share Posted October 3, 2001 Med risk för att låta väldigt dum: tv-out?? Men jag gillar färgglada konsoler ju! Jag vill ha äkta s-f, inte s-f om försöker verka normal... Nu ska jag inte säga nåt mer om Enterprise innan jag sett... Blir nog bäst så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 3, 2001 Report Share Posted October 3, 2001 wylder: Va hade du för verision? Jag har en som heter: Star.Trek.Enterprise.S01E01.PREAIR.VCD-FE; den e på två skivor. Om det va denna du hade, är det bra kvalitet? Har inte vågat titta än Om inte, hur stor va den, det va ingen såndär 200mb-film va? Ella: TV-out är när man kopplar datorn till tvn. Så filmer man ser på datorn visas också/istället på tvn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 3, 2001 Author Report Share Posted October 3, 2001 Jag tänkte nåt åt det hållet, men oftast tänker jag fel Såna där grejer vill jag oxå ha... Måste nog skaffa ny tv isåfall... *suck* utgifter, utgifter... Och bredbnd, jag *måste* kunna ladda ner saker snart! Tänk alla Star Trek avsnitt jag kan se! *har fortfarande aldrig sett TOS* Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 3, 2001 Report Share Posted October 3, 2001 Ella...du skämtar? Har du inte sett TOS? Verkar som att jag måste skickar med några TOS-filmer också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 3, 2001 Author Report Share Posted October 3, 2001 Jag blir faktiskt mobbad för att jag aldrig sett TOS... Så om du skickar med nåt TOSsigt (haha, ordvits! *har kul åt sig själv*) så är jag dig evigt tacksam! Vad ska du ha för alltihop?Usch, jag är trött... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 3, 2001 Report Share Posted October 3, 2001 Men Ella...har du inte sett TOS? Jaha...då får jag väl skicka med nån TOS också då Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 3, 2001 Report Share Posted October 3, 2001 Oj, förlåt mig för spammingen. Jag tar tillbaks att opera är bra. Räkna med att få The Undiscovered Country...den är BÄÄÄST! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 3, 2001 Author Report Share Posted October 3, 2001 Jaaa! *blir glad* tack så mycket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wylder Posted October 3, 2001 Report Share Posted October 3, 2001 Hmm, vet faktiskt inte vilken version jag hade men den låg på ca 480 meg och tyckte bild & ljud var fullt acceptabel. Har bytt till en annan version nu dock med något bättre ljud och den ligger på två filer, vardera på ca 350 meg. Vet inte exakt vilken release det är tyvärr då Sci-Fi freaket på interna nätverket som tankar hem allt döper om filerna till sitt eget format. Den version jag har nu dock är den jag sparar... Synd bara att jag flyttar ifrån min kära 10 mbit om några månader och då är det slut på att följa serierna i usa :-/ Se avsnittet ska du självklart göra, var 10 ggr bättre än vad jag tyckte Voyager piloten var. Tyckte iofs inte voyager blev bra förrän säsong 4, och sedan ganska dåligt säsong 5 & 6 med vissa undantag, och sedan säsong 7 blev väldigt bra (med vissa undantag självklart). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 29, 2001 Report Share Posted October 29, 2001 Samma diskussion pågår här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts