RomulanStar Posted August 1, 2005 Report Share Posted August 1, 2005 Detta kanske har tagits upp någonstans någon gång, men, men... Jag och min sambo satt igår och funderade på om samtliga Rules of Aquisition nämnts i serierna. Är det någon som vet? Vem var det förresten som kom på dem? :ferengi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted August 2, 2005 Report Share Posted August 2, 2005 Här har du några http://www.dmwright.com/html/ferengi.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted August 3, 2005 Report Share Posted August 3, 2005 Alla reglerna har inte tagits upp ännu, men här, på denna formidabla databas kan du läsa om vilka som har tagits upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 14, 2005 Report Share Posted August 14, 2005 finns det inte en bok med alla samlade? tror jag sett den på sf bokhandeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 17, 2005 Report Share Posted August 17, 2005 Jag har nyligen uppdaterat vårat tema om Rules of Acquisition som MrsRiker länkar till ovan. Har lagt till flera regler, flera av dessa kommer från böckerna, The Ferengi Rules of Acquisition och Legends of the Ferengi. Tog med reglerna från böckerna pga att dom är skrivna av Ira Steven Behr. Sidan som Rick Hunter länkar till stämmer inte riktigt då flera av dessa regler kommer från en tävling på nätet och ersätter några regler som har nämnts i serierna eller böckerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts