RomulanStar 0 Report post Posted August 1, 2005 Detta kanske har tagits upp någonstans någon gång, men, men... Jag och min sambo satt igår och funderade på om samtliga Rules of Aquisition nämnts i serierna. Är det någon som vet? Vem var det förresten som kom på dem? :ferengi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rick Hunter 0 Report post Posted August 2, 2005 Här har du några http://www.dmwright.com/html/ferengi.htm Quote Share this post Link to post Share on other sites
MrsRiker 0 Report post Posted August 3, 2005 Alla reglerna har inte tagits upp ännu, men här, på denna formidabla databas kan du läsa om vilka som har tagits upp Quote Share this post Link to post Share on other sites
crazy_voyager 0 Report post Posted August 14, 2005 finns det inte en bok med alla samlade? tror jag sett den på sf bokhandeln Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jocke 7 Report post Posted August 17, 2005 Jag har nyligen uppdaterat vårat tema om Rules of Acquisition som MrsRiker länkar till ovan. Har lagt till flera regler, flera av dessa kommer från böckerna, The Ferengi Rules of Acquisition och Legends of the Ferengi. Tog med reglerna från böckerna pga att dom är skrivna av Ira Steven Behr. Sidan som Rick Hunter länkar till stämmer inte riktigt då flera av dessa regler kommer från en tävling på nätet och ersätter några regler som har nämnts i serierna eller böckerna. Quote Share this post Link to post Share on other sites