Gå till innehåll
G'Brr

Windows Vista "Longhorn"?

Rekommenderade inlägg

Vad tycker ni om Windows nya operativsystem? Jag tycker att det är lite plottrigt och smått omanöverbart! Fast det tar väl ett tag att lära sig! :D P2P funktionen var ju helt korkad, windows med sitt redan dåliga rykte om säkerhet, ska de förvärra det nu också? :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Microsoft verkar inte klara göra Longhorn i tid och plötsligt hittar på en nödlösning med en annan version istället. RedHat har väl t.ex. inte kört med mellanversioner innan den riktiga ska komma ut. MacOS har väl inte heller det.

Så kanske Longhorn drar ut på tiden ännu mer och Microsoft hunnit kört med flera andra versioner. Jag gissar på att Longhorn blir färdig år 2010.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Microsoft verkar inte klara göra Longhorn i tid och plötsligt hittar på en nödlösning med en annan version istället. RedHat har väl t.ex.  inte kört med mellanversioner innan den riktiga ska komma ut. MacOS har väl inte heller det.

Så kanske Longhorn drar ut på tiden ännu mer och Microsoft hunnit kört med flera andra versioner. Jag gissar på att Longhorn blir färdig år 2010.

<{POST_SNAPBACK}>

Microsofts nya operativsystem kommer att heta "Windows Vista", tidigare hade det kodnamnet Longhorn, Vista och Longhorn är exakt samma sak. På samma sätt hade Windows XP när det var under utveckling kodnamnet Whistler.

Om jag inte minns helt fel ska det släppas någon gång under 2007.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Microsoft verkar inte klara göra Longhorn i tid och plötsligt hittar på en nödlösning med en annan version istället. RedHat har väl t.ex.  inte kört med mellanversioner innan den riktiga ska komma ut. MacOS har väl inte heller det.

<{POST_SNAPBACK}>

Microsofts nya operativsystem kommer att heta "Windows Vista", tidigare hade det kodnamnet Longhorn, Vista och Longhorn är exakt samma sak. På samma sätt hade Windows XP när det var under utveckling kodnamnet Whistler.

Om jag inte minns helt fel ska det släppas någon gång under 2007.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför går ut med ett kommande namn på nästa Windown när det till sist

inte blir det? Vad då kodnamn? Har inte hört talas om nåt kodnamn när datatidningar

började skiva om Longhorn när den blev känd för ett ganska tag sen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det här var en nyhet för mig. Har inte hört talas om detta OS, kan du beskriva det lite mer?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ganska likt Xp men med lite konstiga funktioner, håller på att utforskar så jag kan inte beskriva så detaljerat! Det är väldigt mycket användarvänlighet inbyggt i OS;et. Det är ju bara en betaversion men Peer2Peer (för er som inte vet, fildelning) funktionen är ju helt psycho VEM SOM HELST kan ta över min dator om den är påslagen, fast jag kan inte drabbas jag har emulerat OS;et i VMware workstation (den skapar en egen hårddisk där man installerar OS;et man startar även OS;et i programmet, väldigt användbart! Windows har ju blått tema som orginal Longhorn har grått!

Bild: http://www.scotsnewsletter.com/art/59/lh_01.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen beror det på hur länge XP håller tills den blir omodern och Microsoft

slutat supporta den med uppdateringar? Ju modernare Windows blir ju

längre tid borde det ju ta till den blir omodern eller?

I så fall måste man väl Microsoft fixa nåt som Windows Vista

bara har men inte XP. På det vis tvingas folk ju att skaffa

Windows Vista.

Att t.ex. vissa uppdateringar av program bara finns för Windows Vista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är ganska likt Xp men med lite konstiga funktioner, håller på att utforskar så jag kan inte beskriva så detaljerat! Det är väldigt mycket användarvänlighet inbyggt i OS;et. Det är ju bara en betaversion men Peer2Peer (för er som inte vet, fildelning) funktionen är ju helt psycho VEM SOM HELST kan ta över min dator om den är påslagen, fast jag kan inte drabbas jag har emulerat OS;et i VMware workstation (den skapar en egen hårddisk där man installerar OS;et man startar även OS;et i programmet, väldigt användbart! Windows har ju blått tema som orginal Longhorn har grått!

Det är ju däför det är en beta version (För att ta reda på och fixa sånna saker.)

Vore konstigt om man inte hittade fel i betaversioner...

Redigerad av Jean-Luc Picard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som jag tycker är lite oroande är de extrema hårdvarukrav som Winows Vista har. Visst är det logiskt att operativsystem blir mer krävande, men hoppet från XP till Vista tycker jag är omotiverat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl snarare tvärt om. Ologisk att en nyare version av Windows kräver allt mera resurser bättre prestanda modernare komponenter och teknik. Så tar Windows ännu mera plats.

Snart måste man väl ha en enskild hårddisk med Windows och en annan med program och övrigt.

Sen är Windows så dåligt operativsystem så den blir princip allt sämre och bedrövligt resurskrävande för att funka sådär kvickt och snabbt.

Så slår man över till t.ex nån Linux RedHat men oj oj så kändes en

lite långsammare dator som den hade två Ghz till, om man skulle jämföra

som att ha Windows på en ännu snabbare dator.

Med tanke på AmigaOS så är det nog inget operativsystem så slår den snabbheten. Jag har en Pegasos, nästan som en Amiga med operativsystem MorphOS som dessutom har stöd för de flesta Amigaprogram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är väl snarare tvärt om. Ologisk att en nyare version av Windows kräver allt mera resurser bättre prestanda modernare komponenter och teknik. Så tar Windows ännu mera plats.

Tvärtom, har du ett mer anvancerat operativsystem med tyngre grafiskt gränssnitt så är det logiskt att det är mer krävande. T.ex. Windows 3.1 gick jättebra på min 486:a, men Windows 95 gick otroligt segt. Allt eftersom program till datorer utvecklas, se blir mer krävande, så behöver man snabbare datorer. Dock tycker jag att steget från XP till Vista verkar bli lite väl stort när det gäller systemkrav.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu