Durator Posted October 28, 2005 Report Share Posted October 28, 2005 (edited) Christer Fugelsngs bekymmer och vedermöder att komma till väders är oss allom bekant? Han har tränats som rymdfarare i Ryssland och USA men inte planerats in, fämst p.g.a. svensk policy att betala för en plats i rymden, rätt eller fel, det vet inte jag, men Christer vill nog färdas dit ingen svenskättling färdas förut. http://www.rymdstyrelsen.se/fuglesangnybrev_41.shtml Men det finns mera. Swedish Space Corpration var med och utvecklade Smart-1 Vi saknar svenska skådespelare i ST men vad händer i övrigt? Edited October 28, 2005 by Durator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 Christer är inplanerad på en rymdfärd (om två eller tre rymdskyttelturer). Frågan är bara när eller om det blir av. Det vete NASA än :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 Christer är inplanerad på en rymdfärd (om två eller tre rymdskyttelturer). Frågan är bara när eller om det blir av. Det vete NASA än :P J. Han får nog inte åka, förlåt min sadism! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 24, 2006 Report Share Posted March 24, 2006 Kolla länken för info om fuglesangs rymdfärd och bild på honom under utbildningen! www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/shuttlemissions/sts116/index.html Annars kolla STS - 116. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 24, 2006 Report Share Posted March 24, 2006 vi ha redan haft en "svensk" i rymden. iallafall enligt illustrerad vetenskap. å det var en svensk yoggi. som dock då antagligen blev uppäten av en amerikanare eller nått. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted March 31, 2006 Report Share Posted March 31, 2006 kameran (jag säger inget mer :P ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted March 31, 2006 Author Report Share Posted March 31, 2006 kameran (jag säger inget mer :P ) Hasselblads kameror fick hänga med till månen och tillbaka. Ja, inte alla, soliga lämnades kvar irymden för att slippa vikten att släpa dem tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts