Jump to content

Hjälp..?

Sandra

Recommended Posts

Jag har en liten fråga, var i Stockholm ligger Sci-Fi bokhandeln?? Ska på klassresa 22-14 maj och har planerat ett besök där (trots mina klasskamraters djupa suckar och skakande huvuden) för att fylla på min lilla Sci-Fi hylla här hemma, men det blir inte särskilt lyckat om man inte vet vart man ska gå!

SF-bokhandeln ligger i Gamla stan på Västerlångatan. Västerlånggatan är den smala gatan med många affärer där man brukar gå. Här är länk till SF-bokhandeln hemsida så att du kan gå in på nätet och se vad de har. Det går också bra att handla via nätet.

SF-bokhandeln

Gamla stan är väldigt mysigt att besöka så dina klasskompisar kommer nog inte bli missnöjda med din trip till SF-bokhanden. :P

Hoppas att du har det kul i Stockholm! :lol:

är det inte rätt dyrt där?

Jo, på sätt och vis. När det gäller Star Trek boxarna är de ju inte direkt billiga. Fast det är inte därför man går dit. SF-bokhandeln har ett riktigt bra sortiment på böcker. Visst kan man beställa på nätet - men när man ändå är i stockholm är det jätte kul att går dit. Det brukar jag göra en gång! De böcker jag har köpt har jag inte tyckt vatir särkilt dyra. :P

Sedan är det ju alltid jätte mysigt att gå i gamla stan. Jag är avundsjuk på dig Sandra! ;)

B)-->

CITAT(B @ 3 Feb 2006, 10:06) <{POST_SNAPBACK}>
Sedan är det ju alltid jätte mysigt att gå i gamla stan. Jag är avundsjuk på dig Sandra! ;)

Jag längtar redan dit, tack vare dig :D Hoppas nu man kan vara förnuftig med sina pengar och handla lite lagom överallt.

För er som finns i närheten av Malmö så kan jag rekommendera Kvarnvideo på St. Kvarng. 32.

Jag har för mig TOS, VOY, TNG, DS9 kostar runt 650:- boxen och ENT runt 900:- (jag kan ha blandat ihop någon box).

Det var billigt. På Åhlens finns det VOY-boxar(säsong 1 och 2) för 499 kr st!

För er som finns i närheten av Malmö så kan jag rekommendera Kvarnvideo på St. Kvarng. 32.

Jag har för mig TOS, VOY, TNG, DS9 kostar runt 650:- boxen och ENT runt 900:- (jag kan ha blandat ihop någon box).

Det var billigt. På Åhlens finns det VOY-boxar(säsong 1 och 2) för 499 kr st!

Men jag är inte helt säker!