Jump to content

Liknelser, film och serier

Supertreck

Recommended Posts

Nu är jag dålig på namn på avsnitt.

I ett avsnitt i serien enterprise så hade dom skjutit ner något

fast dom inte hade gjort det. Något okänt var det som hade gjort det.

Sedan blev det nånslags utredning på detta.

Detta liknar ganska mycket som i filmen Star Trek VI the undiscovered country.

Jag är inte säker men jag tror att du kanske menar A matter of perspective detta är ett tng avsnitt. Här är Riker anklagad för mord. Det ser ut som han har skjutit en forskare. Men saker är ju inte vad det verkar.

Ett mycket bra avsnitt om att ens tidigare erfaranheter påverkar vad man "ser" eller tror sig se. Man har olika persektiv.

Jag kan dock inte komma på något Enterpriseavsnitt med ett likande tema. Det kanske finns dock. Någon annan som kan?

I Enterprise finns ett avsnitt där besättningen beskylls för att ligga bakom ödeläggelsen av en hel planet och dess innevånare. Efter utredning kom det fram att det inte var besättningens fel, som mycket tydde på från början, utan en främmande ras inblandning. Det är det enda liknande jag kan komma på i Enterprise, iofs har jag bara sett de två första säsongerna..

Edited by Andy79

I Enterprise finns ett avsnitt där besättningen beskylls för att ligga bakom ödeläggelsen av en hel planet och dess innevånare. Efter utredning kom det fram att det inte var besättningens fel, som mycket tydde på från början, utan en främmande ras inblandning. Det är det enda liknande jag kan komma på i Enterprise, iofs har jag bara sett de två första säsongerna..

Det avsnittet menar jag nog. Shockwave borde väl den heta efter att ha

snappt tittat i databasen. Archer försvinner på ett oförklarligt sätt.

Det avsnittet menar jag nog. Shockwave borde väl den heta efter att ha

snappt tittat i databasen. Archer försvinner på ett oförklarligt sätt.

Ja, det är ju det avsnittet du menade. Tänkte inte på det innan. :rodna: Shockwave är ett jätte bra Ent-avsnitt.

• 3 years later...