Gå till innehåll
Supertreck

Liknelser, film och serier

Rekommenderade inlägg

Nu är jag dålig på namn på avsnitt.

I ett avsnitt i serien enterprise så hade dom skjutit ner något

fast dom inte hade gjort det. Något okänt var det som hade gjort det.

Sedan blev det nånslags utredning på detta.

Detta liknar ganska mycket som i filmen Star Trek VI the undiscovered country.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Nu är jag dålig på namn på avsnitt.

I ett avsnitt i serien enterprise så hade dom skjutit ner något

fast dom inte hade gjort det. Något okänt var det som hade gjort det.

Sedan blev det nånslags utredning på detta.

Detta liknar ganska mycket som i filmen Star Trek VI the undiscovered country.

Jag är inte säker men jag tror att du kanske menar A matter of perspective detta är ett tng avsnitt. Här är Riker anklagad för mord. Det ser ut som han har skjutit en forskare. Men saker är ju inte vad det verkar.

Ett mycket bra avsnitt om att ens tidigare erfaranheter påverkar vad man "ser" eller tror sig se. Man har olika persektiv.

Jag kan dock inte komma på något Enterpriseavsnitt med ett likande tema. Det kanske finns dock. Någon annan som kan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Enterprise finns ett avsnitt där besättningen beskylls för att ligga bakom ödeläggelsen av en hel planet och dess innevånare. Efter utredning kom det fram att det inte var besättningens fel, som mycket tydde på från början, utan en främmande ras inblandning. Det är det enda liknande jag kan komma på i Enterprise, iofs har jag bara sett de två första säsongerna..

Redigerad av Andy79

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I Enterprise finns ett avsnitt där besättningen beskylls för att ligga bakom ödeläggelsen av en hel planet och dess innevånare. Efter utredning kom det fram att det inte var besättningens fel, som mycket tydde på från början, utan en främmande ras inblandning. Det är det enda liknande jag kan komma på i Enterprise, iofs har jag bara sett de två första säsongerna..

Det avsnittet menar jag nog. Shockwave borde väl den heta efter att ha

snappt tittat i databasen. Archer försvinner på ett oförklarligt sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det avsnittet menar jag nog. Shockwave borde väl den heta efter att ha

snappt tittat i databasen. Archer försvinner på ett oförklarligt sätt.

Ja, det är ju det avsnittet du menade. Tänkte inte på det innan. :rodna: Shockwave är ett jätte bra Ent-avsnitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja det kan jag hålla med om andra delen var inte riktigt lika bra, men det var spännande måste jag säga.

det var en av dom bättre avsnittet av ent tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu