Nyhet Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 Paramount har i dag gått ut med informationen om att J.J. Abrams, skaparen av Lost, skall vara medförfattare, producent och regissör av den nya Star Trek-filmen. Filmen beräknas komma till biosalongerna under 2008 och skall enligt samma artikel handla om Kirk och Spock när de möts på stjärnflotteakademin, långt innan TOS, men samtidigt långt efter ENT. (Tack till Svante Ekholm för länken) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odo II Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 Jag hade verkligen hoppats på en DS9-film! Tyvärr föder således denna nyhet ett stort intet i mig. Varför damma av dessa karaktärer? Okej de var med när allt startade, men det har ju gått vidare och de fick ju en massa filmer. De ska väl inte ta in Shatner och Nimoy och spela sig själva som unga hoppas jag?! Är det bara jag som tycker att detta är ointressant? Jag anar att de tänker som så att detta är karaktärer som alla känner till och att det ska locka mer publik, men jag tror rör sig om marginella skillnader. Det kommer ändå bli mest fans som går på filmen, så varför inte göra något nytt - som DS9... Jag kanske har kört fast i mitt önsketänkande, men visst var det deras tur? Argh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 mja, det här var väl ingen önskefilm precis, men jag är glad så länge trek lever och frodas. abrams är en duktig regissör så vi får hoppas på att det blir okej ändå. på tal om abrams verkar han ju ha lyckats med det till synes omöjliga - blåsa liv i mission: impossible licensen med tom cruise. har läst lite recensioner på trean och de är övervägande mycket positiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 (edited) Grundidén är kanske inte på papperet någon höjdare. Men nu är jag ett stort fan av JJ manuskunnande - gillar dock inte Lost, men respekterar dock hantverket och seriens inflytande är enormt Prison break skulle aldrig t ex ha blivit av utan just Lost. Framför allt gillar jag JJ totala respektlöshet gällande logiskt småtjafs och han går helt på känslan och rörelsen. Lagomt är inte ett ord man förknippar med honom och jag skulle nog säga att detta är en mycket stor utmaning för de fundamentalistiska fansen. Respekt för fans och st-traditioner kan vi nog inte räkna med ;) . Här har JJ en vision och den tänker han nog driva igenom. Hur som helst så känns det skönt med ett besked och filmen kommer knappast lämna någon oberörd. B) Edited April 24, 2006 by Kai Dukat Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 En mångkunnig herre den är Abrams. Skriver, producerar, regiserar, skriver musik, skådespelar... J.J. Abrams på IMDb Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 25, 2006 Report Share Posted April 25, 2006 Jag hade verkligen hoppats på en VOY film eller Ds9 film! Och återigen blir det en TOS eller/och TNG film. Jag förstår inte varför de är så "rädda" för att göra en tex. VOY film. Och givetvis blir det samma karaktärer! Fast jag måste erkänna, det skall bli intressant och se vem som får spela "de yngre versionerna" av Kirk och Spock och se hur de klarar av sina karaktärer. Jag är ändå glad att det kommer en Star Trek film snart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted April 25, 2006 Report Share Posted April 25, 2006 Jag tycker det låter spännande med JJ som författare. Han har gjort en hel del som är bra och som innehåller nerv och spänning... och kan vara precis den vitaminkur som ST behöver. Jag förstår Kathryn Archers önskan om en DS9 eller VOY film. Men Kirk och Spock med TOS är ju originalet och det som jag skulle tippa på känns mest säkert att satsa amerikanska filmpengar på, sett ur amerikansk publik synvinkel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts