Nyhet Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Enligt uppgift ur tidskriften Illustrerad Vetenskap har USA:s rymdorganisation, Nasa, gett pengar till olika forskningsprojekt för att utröna vad som är möjlig teknik för den kommande utforskningen av Månen, Mars och bortom dem. Däribland ingår studier om en materia- och antimateriadriven raket är möjlig. Vi som har sett Star Trek vet att denna teknik är möjlig eftersom den driver stjärnflottans warpmotorer. (Tack till Johan Månsson) [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Vi som har sett Star Trek vet att denna teknik är möjlig eftersom den driver stjärnflottans warpmotorer. Reagerade lite över den frasen. Bara för att det är möjligt i Star Trek behöver det inte vara möjligt i verkligheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Jag utgick ifrån att den meningen var lite ironisk och ett utslag av nyhetsrapportörens humor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 25, 2006 Report Share Posted October 25, 2006 Vadå? Är inte Star Trek verkligheten? ;) Sedan fick jag tips om denna nyhet, även om nyhetstipsarens namn av någon anledning föll bort i renskrivningen av nyheten... Kommentaren var alltså inte min egen, även om jag gärna tar åt mig äran! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 25, 2006 Report Share Posted October 25, 2006 Jag utgick ifrån att den meningen var lite ironisk och ett utslag av nyhetsrapportörens humor... Helt korrekt! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts