Jump to content

Dags att göra mig av med samlingen!

JadziaB

Recommended Posts

Ni som läser här lär väl inte tro mig ... men jag har tröttnat på min Star Trek-samling och vill göra mig av med den. Det var så länge sedan jag ens tittade på något avsnitt och ännu mindre plockade fram någon tidning eller pryl. Nu när jag har bestämt mig så känns det helt rätt.

Jag har letat efter något svenskt köp och säljforum men inte hittat något. Var bör jag annonsera ut alla grejor? Här på startrekdb finns inget. Är det vanliga "stora" sajter som Blocket och Tradera som är bäst? Jag tar tacksamt emot förslag.

Vänligen observera dock att detta INTE är en annons.

/JadziaB

Jag tror att blocket är bäst för att vem som helst kan få köpa saker därifrån, medan man måste logga in och bjuda på tradera. Jag har köpt och sålt en hel del grejjer från blocket och är nöjd med affärerna. Lägg gärna ut en länk till annonsen här på star trek forumet. Hoppas du inte ändrar dig i framtiden för du sålt av allt. Och ett tips, inga fantasipriser.

Pust! Nu har jag lagt ut alla saker på Tradera. Det tog jättelång tid, jag fattar inte hur jag kunnat samla på på mig så mycket grejor! Dessutom hade jag lånat en digitalkamera för att kunna ta bilder och klantade mig förstås. Man får ju givetvis inte sälja "piratkopierade" videoband vidare men jag hade ju fotat alla mina band tillsammans på en bild så det ser lite konstigt ut. Jag auktionerar ut vissa säsonger men de andra finns också med på bilden ... :rodna: så att polisen kan se att jag har kopierat. Nåja, om någon överhuvudtaget vill köpa de lagliga banden så får de väl resten om de vill.

Det var otroligt svårt att sätta utropspris också, finns inget att jämföra med för en samling konstiga saker typ en pipande tribble och en fjärrkontrollsphaser. :blink: Jag har behållit en autograf som min syrra fixade åt mig och dessutom kunde jag inte hitta allt i kaoset här hemma, jag vet att någonstans finns det en communicator som gör det där "chirping sound" också.

Om någon vill bjuda så sök på mitt alias: Ostkrokar, så kommer alla auktioner upp.

Till Supreme Comander JAF och RoLaren: Jag trodde aldrig att jag skulle tröttna på Trek men faktum är att jag inte har sett ett avsnitt på flera år. När jag rensade hyllor och lådor inför en renovering så bestämde jag mig för att "allt ska bort". Intresset har helt enkelt dött ut och ersatts av annat som jag nu tycker är roligare. Nu är jag 100% säker på att jag inte kommer att ångra mig!

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...