Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Läser inge det jag skriver eller?

Det är inte det att hon bryter mot reglerna (det gör alla) utan det är det faktum att hon tror att hon inte gör det eller det att hon ljuger om att ha gjort det och en sådan dubbel moral är inte något som en bra kapten bör ha.

Postad
Läser inge det jag skriver eller?

Det är inte det att hon bryter mot reglerna (det gör alla) utan det är det faktum att hon tror att hon inte gör det eller det att hon ljuger om att ha gjort det och en sådan dubbel moral är inte något som en bra kapten bör ha.

Jodå, vi läser. Men vi håller inte med. Argumenten håller inte, bevisen är otillräckliga.

En del av oss gillar Janeway, andra inte. Se a vida é.

Postad

OK

kan vi aceptera att hon har brutit mot PD ja det kan vi

Kan vi aceptera att hon sagt att hon alldirg brutit mot PD ja det kan vi.

Så jag ser inte vad för mer bevis ni vill ha.

Postad
OK

Quiet  suckar och sätter sig på sina fingrar
Postad
OK

Quiet   suckar och sätter sig på sina fingrar

Dina fingrar är inte relevanta i denna diskution

Alla här har sätt equnox (säsong 6) jag där säger hon klart och tydligt att hon/dom alldrig brytit mot PD

i avsnittet Conterpoint  (säsomng 5) hjälper hon telepater över eleka teritorium detta är brott mot PD

där ser ni hennes dubell moral om ni inte ser det så kan jag rekomedera att ni tittar på dessa avsnitt och läser in vad PD är

Postad
Dina fingrar är inte relevanta i denna diskution

Alla här har sätt equnox (säsong 6) jag där säger hon klart och tydligt att hon/dom alldrig brytit mot PD

i avsnittet Conterpoint  (säsomng 5) hjälper hon telepater över eleka teritorium detta är brott mot PD

där ser ni hennes dubell moral om ni inte ser det så kan jag rekomedera att ni tittar på dessa avsnitt och läser in vad PD är

Klart de inte är, men uttalandet var mer en demonstration över att jag inte har lust att snacka om detta mera, vi har redan konstaterat flera gånger att vi inte tycker likadant i den här frågan. Problemet är bara att du verkar glömma bort det från gång till gång.

Hon sa aldrig att hon aldrig har brutit mot the Prime Directive, men att hon väl har 'tänjt lite på reglerna'. Så hon förnekar egentligen ingenting, men hon erkänner heller inget.

Just detta med prime directive måste vara svårt för en amerikansk serie att stödja. I tng så snackas det massor om PD, men idag skulle det nog vara lite för uppenbart om de snackade om det mer öppet, när USA leker världspolis.

Nu börjar det bli lite mycket OT, så jag föreslår att vi fortsätter snacka i t. ex. Politik i star trek eller Favoritkaraktär i serierna el. likn.

Postad

Ok jag fattar men hon säger att hon  gått på linjen (fast det är väll samma) Men alldrig gått över.

Och dom som sätt serien vet att hon går över alla linjer när det passar henne.

• 2 år senare...
Postad

1. B'Elanna Torres (Humöret, attutyden och låter sig inte trampas på)

2. Doktorn (Underbar humor som verkligen får en att skratta)

3. Tom Paris (Alla hans holodeck avsnitt vissar verkligen hur bra han är)

4. Seven of Nine, Chakotay, Harry Kim, Neelix, Tuvok och Kathryn Janeway (Dom tillför att serien blir bättre genom karaktärernas personlighet och skådespelarens insats att lyfta den och spela ut den bra)

• 2 månader senare...
  • 2 år senare...
Postad

1. B'Elanna. hennes humör och schyssta kommentarer gör att man inte kan annat än älska henne. "Klingon break Borg's nose" och "If you do that again I'll Break You're neck" (Kanske inte exakta citat men jag gillar dem....

2. Janeway, serien skulle inte vara densamma utan henne (Kate-verisionen). Jag tycker att hon är en av de bästa kaptenerna..

3. Chakotay, tycker inte han gör speciellt mycket, men han är trygg och säker..

4. Seven, vet ej varför diggar henne bara...

5. The Borg Queen, härligt iskall..... (Vet inte om hon hör hemma i just den här listan men klart en av mina favoriter:)

• 1 år senare...
Postad

Puh, en sekund trodde jag att det var jag som hade skrivit tråden... :rodna:

Efter att ha läst ditt inlägg tror jag mig veta att din topplista gäller bästa karaktärerna (låter lite bekant?) från voyager. Du får gärna förtydliga detta i ämnesraden eller be någon moderator göra det.

Välkommen till forumet! J.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...