commander ricochet Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 (edited) Jag tänkte på TNG avsnittet där besättningen på enterprise drabbades av ett virus som muterade var tjugonde minut. Man skulle lockas att inhalera(lukta) eftersom att det, i alla fall enligt worf, var "stimulating" Jag kom då på den väldigt knäppa och fjolliga, funderingen, vad skulle dom olika arterna i star trek använda för parfym? Alltså en parfym som finns här på Tellus i nutid. (Vill bara tillägga att jag är verkligen ingen expert på parfymer!) Jag kom upp med tre kriterier på hur mycket det skulle passa: 1. Namnet på parfymen. 2. Doften. 3. Utseendet på flaskan. Jag har kommit på en klockren parfym till Klingons(herr) Farenheit. Den är perfekt i alla tre kriterierna. Namnet farenheit är ju lite tufft på så sätt att det beskriver temperatur och klingons är ju hetlevrade. Doften är stark och lite vass. Flaskan utseende är starkt, eldigt rött och klingons kör ju med rött i sina skepp. Kanske då parfymen cool water passar till Vulcans? Namnet i alla fall. Till Romulans vet jag ej..kanske Hugo Boss? Data blir svårt...kanske en parfym som inte finns som luktar smörjolja eller som det luktar när tågen bromsar in (jag tror att det är bränd asbest fr??n bromsarna) Vi får väl se om detta blir något överhuvudtaget...kanske har jag lite för livlig fantasi. :rodna: Men detta kan kanske bli en kul liten lek. Kom gärna med tankar och förslag till parfymer till dom olika arterna! Enda kriteriet är att den parfymen finns eller har funnits. Dela gärna upp det i parfymer för män eller kvinnor om ni vill. Shoot! Edited February 10, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 5, 2007 Author Report Share Posted March 5, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Okej. Är dom mesiga tycker du? Jag tror att ferengi kanske skulle ha en hemsk budgetparfym som heter karate high. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Okej. Är dom mesiga tycker du? Jag tror att ferengi kanske skulle ha en hemsk budgetparfym som heter karate high. Tror att Ferengis skulle lukta skunk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Okej. Är dom mesiga tycker du? Jag tror att ferengi kanske skulle ha en hemsk budgetparfym som heter karate high. Ja, i min åsikt är de ganska larviga och lite mesiga. Fast jag förstår om andra tycker om dem, detta är bara min åsikt, och smaken är faktiskt olika från individ till individ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Okej. Är dom mesiga tycker du? Jag tror att ferengi kanske skulle ha en hemsk budgetparfym som heter karate high. Ja, i min åsikt är de ganska larviga och lite mesiga. Fast jag förstår om andra tycker om dem, detta är bara min åsikt, och smaken är faktiskt olika från individ till individ. Jo jag förstår hur du menar. Men Troy´s mamma är väl allt annat än larvig och mesig? Man kan kalla henne mycket men inte larvig eller mesig! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Okej. Är dom mesiga tycker du? Jag tror att ferengi kanske skulle ha en hemsk budgetparfym som heter karate high. Ja, i min åsikt är de ganska larviga och lite mesiga. Fast jag förstår om andra tycker om dem, detta är bara min åsikt, och smaken är faktiskt olika från individ till individ. Jo jag förstår hur du menar. Men Troy´s mamma är väl allt annat än larvig och mesig? Man kan kalla henne mycket men inte larvig eller mesig! :lol: Absolut! Hon är inte mesig över huvud taget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naraku Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 Betazoiderna skulle nog ha något larvigt (min åsikt) typ Britneys Curious. Okej. Är dom mesiga tycker du? Jag tror att ferengi kanske skulle ha en hemsk budgetparfym som heter karate high. Ja, i min åsikt är de ganska larviga och lite mesiga. Fast jag förstår om andra tycker om dem, detta är bara min åsikt, och smaken är faktiskt olika från individ till individ. Jo jag förstår hur du menar. Men Troy´s mamma är väl allt annat än larvig och mesig? Man kan kalla henne mycket men inte larvig eller mesig! :lol: Absolut! Hon är inte mesig över huvud taget Lwaxana är ju inte riktigt klok. Kanske finns det någon parfym som heter "crazy" som skulle passa henne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 28, 2007 Author Report Share Posted December 28, 2007 (edited) Jaha här har vi parfymen för klingons då: Ptaghh, heter den. Klingonska kvinnor blir extra våldsamma av den ;) star trek är på riktigt! Edited December 28, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Jaha här har vi parfymen för klingons då: Ptaghh, heter den. Klingonska kvinnor blir extra våldsamma av den ;) star trek är på riktigt! Tror inte jag skulle vilja göra en klingon våldsammare än de redan är, såväll man som kvinna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 28, 2007 Author Report Share Posted December 28, 2007 Nej men du vet ju att klingonherrarna gillar ju när deras damer rivs och har sej! Worf drömmer sej ju bort när han börjar förklara hur deras kvinnor är, kommer ej ihåg vilket TNG-avsnitt dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 (edited) Nej men du vet ju att klingonherrarna gillar ju när deras damer rivs och har sej! Worf drömmer sej ju bort när han börjar förklara hur deras kvinnor är, kommer ej ihåg vilket TNG-avsnitt dock. Tror bestämt att det är "Hide and Q", när Riker får krafter av Q. Säsong 1 av TNG Edited December 28, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 28, 2007 Author Report Share Posted December 28, 2007 (edited) Right you are! Och då dyker det upp en klingondonna som gör att Worf blir lite till sej! Och hon är ganska hårdhänt av sej! ;) Men han sansar sej och Riker (inte Q som jag skrev tidigare) plockar bort illusionen. Edited December 28, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Right you are! Och då dyker det upp en klingondonna som gör att Worf blir lite till sej! Och hon är ganska hårdhänt av sej! ;) Men han sansar sej och Q plockar bort illusionen. Jag vill inte mästra, med det är Riker som tar fram och tar bort kvinnan, när han har fått sinna krafter av Q. Han vill ju ge gåvor till sinna vänner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Nej men du vet ju att klingonherrarna gillar ju när deras damer rivs och har sej! Worf drömmer sej ju bort när han börjar förklara hur deras kvinnor är, kommer ej ihåg vilket TNG-avsnitt dock. Tror bestämt att det är "Hide and Q", när Riker får krafter av Q. Säsong 1 av TNG Vill inte vara petig, men jag tror bestämt att det är The Dauphin. Wesley frågar Worf om kvinnoråd, då börjar Worf förklara om de klingonska kvinnorna. Det slänger saker, medans männen läser kärlekspoesi och duckar mycket. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 29, 2007 Report Share Posted December 29, 2007 Nej men du vet ju att klingonherrarna gillar ju när deras damer rivs och har sej! Worf drömmer sej ju bort när han börjar förklara hur deras kvinnor är, kommer ej ihåg vilket TNG-avsnitt dock. Tror bestämt att det är "Hide and Q", när Riker får krafter av Q. Säsong 1 av TNG Vill inte vara petig, men jag tror bestämt att det är The Dauphin. Wesley frågar Worf om kvinnoråd, då börjar Worf förklara om de klingonska kvinnorna. Det slänger saker, medans männen läser kärlekspoesi och duckar mycket. :P Du har helt rätt. Worf talar om klingonska kvinnor i det "The Dauphin" också. Faktiskt mer informativt än i "Hide and Q", där vi egentligen bara får se en klingonkvinna, och den agresiva attityden mellan henne och Worf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts