Gå till innehåll
Supreme Commander JAF

Berätta!

Rekommenderade inlägg

Fatta pennan (eller i varje fall tangentbordet) och skriv berättelser om star trek. Det kan gälla äventyr i star treks värld eller episoder från ditt liv som trekkie eller om star treks skådespelare/skapare eller om karaktärrer som kommer till vårt tid eller om star trek figurer i andra universa. Tycker du att Data ska möta Mcgyver? Skriv i så fall om det här! Så länge det är ett inlägg (1000 ord är det va?) och så länge det är om star trek så är det mesta tillåtet. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag var på väg hem från en liten resa och sattt och skakade tåg och lyssnade på Van Halen med låten dreams. Och Trekkie som man är så vandrade då tankarna till star trek och vad man skulle vilja se i en kommande star trekfilm. Jag kom då på denna lilla story:

(sorry jag har den med på en annan tråd men det skulle vara kul att se om nån´mer håller med mej om storyn/önskemålet)

Tänk er att Picard är ute på ett standarduppdrag med sin delvis nya besättning. La Forge är upp på bryggan för att kallibrera en datorpanel. Picard kommer fram till honom och följande dialog utspelas:

Picard: - Mr La Forge are you allright? You seem a tad preoccupied.

La Forge: - I´m fine sir. I had a dream last night about data....again.

Picard: - I see. Well thats quite understandable. He is with me all the time also.

Fänrik vid kommunikations kontrollen: -Captain, we have an incomming message...sort of.

Picard: What do you mean ensign? Sort of?

Fänrik vid komm.kontrl: -Well sir it´s...it´s music. We also have a shuttlecraft on our sensors. A federation shuttlecraft sir.

Picard: - Put it on audio.

Fänrik vid komm.kontrl: - Yes sir.

Man hör svag musik lite med störningar.

Picard: - What is this? Sounds like...old.. twentyfirst century music from earth.

La Forge: - Yes. Maybe something called rockmusic.

Picard: - Are we in range for visual?

Number one: - Yes sir. Just barely.

Picard: - Put it on visual and magnifie as much as possible.

Sedan ser man på långt avstånd en skyttel som flyger direkt mot enterprise. Skytteln wobblar, och spinner då och då runt sin egen axel. Musiken börjar höras starkare och man kan höra att det är rock, närmare bestämt hårdrock.

Picard: - Does the shuttle have any dammages? Problems with the stearing?

Number one: -No sir.

Picard: - Hail the shuttle and defenately do it on all hailing frequenzies!

Klipp över till skytteln exteriört. Man ser nu nära hur skytteln flyger på ett konstigt till synes oregelbundet sätt. Sedan kommer en scen inifrån skytteln längst bak det är dämpad belysning men man ser att det sitter en ensam person vid spakarna. Musiken hörs nu fullt ut- det är låten dreams med Van Halen som spelar. Kameran närmar sej bakifrån den okände piloten, som spinner och wobblar skytteln, för att sedan filma pilotens ansikte från sidan. Då ser man att det är data. Han ansiktsuttryck är som vanligt ganska stelt och nollställt. Och musiken spelar - ...we get higher and higher..snabbt klipp tillbaka till enterprise.

Fänkrik vid komm.kontrl: - Captain we are now getting an incomming voice respond to our hail.

Picard(irriterat): -Yes, yes. Put i through!!

Klipp tillbaka till skytteln.

Data: -This is commander data sir. Permission to dock sir?

Och musiken spelar: ... that´s what dreams are made of. (ref. till La Forge´s dröm)

Klipp tillbaka till enterpise. Man ser allas chock, förvåning och undran. Sista klippet på Picard och några toner av låten blue skies (låten från nemesis)spelas samtidigt som man ser Picards förvånade och undrande min.

Så skulle jag vilja filma det hela. Om man har hört låten så vet man att det skulle funka superbt! Visst data har inte lyssnat på sådan musik förut men detta är ju en comeback och då passar det enligt mitt tycke med ett nytt grepp i form av lite hårdrock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har inte hittat det här ämnet förrän nu. Jag tycker verkligen om att skriva berättelse men jag är förtjust i deckare-gåtor/latent berättelse, därför kombinerade jag med de båda passion i en star trek-miljö. Hoppas att ni inte misstycker att läsa en liten deckare-gåta/novell.

I skeppbaren på rymdskeppet Voyager satt Janeway och spelade ett spel med Doktorn och Naomi Wildman som var det enda barnet ombord. Janeway undrade om de ville höra enhistoria. De ville gärna höra hennes berättelse.

-"För några sedan har Riker befälen ombord på stjärnskeppet Enterprise eftersom Picard var på en konferens. Riker gick ni i Picard´s "kontorsrum" för att hämta en padd men han upptäckte att Spock och T´Pol var döda på golvet. De var omgivna av tusen glasbitar. Det fanns inte märken eller synliga skador på deras kroppar. Rikler märkte att det var lite vått på golvet runt kropparna."

-"De är säker förgiftade av vatten" sa Doktorn som var säker till 100%.

-"Nej, de är inte förgiftade", försäkrade Janeway "Hur dog de egentligen?"

Doktorn blev förvånad och fundersam över histora.

-"Det var busenkelt", svarade Naomi Wildman med ett stort leende "Varenda människa på stjärnskeppet Enterprise visste vad som hade hänt med dem."

Doktorn blev mer förvånad över att ett barn visste mer än doktorn själv.

Fundera lite först över vad som hänt med Spock och T´pol, läsare!

Facit: Spock och T´Pol är Picard´s akvariumsfiskar vars skål råkade fall från väggen/pelaren och krossas mot golvet.

ps har tidigt skrivit "ten forard" först men har redigerat texten. Ett tack till Supreme comander J för nedanstående inlägg. ds

Redigerad av Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Här är en ny berättelse med en gåta i star trek-miljö. Det finns möjligt att ni kan kolla om ni tänka latent. Det är lite svårt att klura ut historia.

Beep-Beep!

Dörren gled upp och Riker klev in i skeppbaren (Ten Forward) ombord på stjärnskeppet Enterprose. Han var utmattad och trött eftersom hna hade precis avslutat sitt 10-timmarskift på bryggan. Det var ganska mycket folk inne på baren, båda besättningen och gäster från olika världar som en federationskomitté har ordnat en konferens ombord på Enterprise. Riker kände sig att inte orka hälsa på gäster och kamrater. Han satte sig på en barstol och beställde ett stark kaffe för att orka vara på en sen morgonmöte efteråt. Rådgivare Deanna Troi hälsade på honom.

-"Har du varit uppe på nattpass igen?", frågade Troi.

-"Ja, nu är jag utmattade", suckade Riker och smuttade sitt heta kaffe i koppen.

-"Stackars dig, Det har hänt trevlig sak idag", sa Troi med ett leende.

- "Jaha.."

-"Har du sett den lilla grupp som sitter därborta i en hörna", frågande Troi och nickade åt ett håll mot denna grupp.

Riker vände sig och tog ett titt på gruppen i hörnan. Gruppen bestod av två män och en kvinna som satt vid ett bord och pladdrade på ett märkligt språk som Riker inte har hört förut. Det var en gammal kvinna i 60-årsåldern och en av männe var drygt i 40-årsålder och den andra mannen var mycket yngre, kanske i 20 årsålder. Riker tyckte att det inte är något märkligt med gruppen. Han vände sig mot Troi och mumlade; "Hmm, jag tycker att det inte är speciellt med dem. Berätta mer!"

- "Ser du inte att det är verklig underbart", ropade ambassadör Lwaxana Troi med ett gals i handen.

- "Jag beklagar att jag inte är empatiker eller telepatiker som du och din dotter",sa Riker till Troi den äldre och samtidigt kastade ett blick åt rådgivare Troi.

-"Jag ser att du är väldigt trött men jag tror att icke-empatiker/telepatiker kan lista ut vad som händer därborta." svarade Lwaxana Troi bestämt.

-"Nå... jag tar en titt igen", suckade Riker och vände sig mot gruppen.

Han upptäckte att det var något konstigt med dem. Det verkade att männen pratade bara med den gamla kvinnan och blev lite fundersam varför männen inte pratade med varandra trots att det inte fanns något tecken på att männen visade ilska eller aggression mot varandra. Det såg ut att männen var glada men lite ledsen samtidigt på något sätt som Riker inte förstod riktigt. Han fattade inte varför rådgivare Troi och ambassadör Troi tyckte att det är en fantatsisk händelse.

Riker kände sig lite olustigt och var tvungen att ställa frågor till kvinnor.

-"Har männen någon form av funktionshinder?"

-"Nej", svarade Trioar (båda) samtidigt.

-"Är de släkt med varandra?"

-"Ja"log Troi den yngst.

-"Hmm, jag fattar inte varför männen pratade med varandra. Jag förstod inte vad de säger. Är unversialtolkare pajat?"

-"Njaa, det beror på att unverisaltolkare klarar inte att översätta deras komplicerad språk.", bekände Troi den äldre.

Riker vände sig och tittade igen på denna grupp men fattade fortfarande ingenting. Plöstligt kände Riker att någon klappade på hans axel. Det var Picard som hejade på honom och Troiar. Riker berättade för Picard om gruppen och de båda kvinnor som är lyckliga över händelse. Picard tog ett titt på de två männen som bara pratade med den gamla kvinnan.

-"Ja det är fantastiskt", sa Picard trots att han inte är empatiker eller telepatiker.

Hur visste Picard det?

(Varför fattade Riker inte det trots att han hade fått ledtråder?)

Facit: Kan du tänka dig att det finns en historia bakom berättelse?

Därför agerade mamma som tolk åt sina söner. :D

Mamma var tvungen att fly från sitt hemplanet och hade övergett sin familj och sin son. Hon skapade ett nyttliv och en ny familj på en ny värld. Därför var söner(bröder) glada att se varandra första gången i sina liv. Det kunde männen inte prata med varandra pga språk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åkaj. Här kommer en rolig historia om en dag i Qs liv.

Låt se.. vad är på mitt schema idag.

1. Irritera Janeway

Det har jag gjort.

2. Irritera Picard

Inte gjort.

3. Släppa en tårta på Guinan.

Inte heller gjort.

4. Spela poker med Q och Q kl 21.00

Varför har Continuumet ett klock system egentligen? Vi är ju odödliga! Nåja.. nu måste jag irritera Picard. Jag rövar bort dom från skeppet och tvingar dom att genomgå en serie med svåra pussel och utmaningar för att komma hem. Hi hi.... vad jag är elak. Nå vad gör dom nu. Spelar poker... så nu är dom på Xixi IV i Peko galaxen. Nu gör jag omgivningarna. En stup som dom måste ta sig över med hjälp av en spetsig metall bit och en bit rep. Sen måste dom springa förbi en grupp med Gorn krigare för att aktivera en knapp som öppnar en lucka i marken som släpper ner dom i ten forward. Men det slutar inte där. När dom landar finner dom sig i bara underkläderna. Ha ha ha ha.... jag kommer verkligen att njuta.

Dom klarde sig ganska snabbt. Nu ska jag släppa en tårta på Guinan... jag tar en Boliansk grädd och choklad tårta sånt är omöjligt att få bort. Hi hi hi. Det var klart. Oj är hon så mycket?! Bäst jag skyndar mig till poker spelet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

allt är bra här, men ett litet tips P'kea: inget federationsskepp kan flyga genom vintergatan under en rimlig tid, än mindre till en annan galax. om voyager skulle åka i sin marschfart dygnet runt från den plats de kom till i deltakvadranten skulle det ta över 70 år, och det är typ genom halva våran galax. det enda avsnitt jag sett där ett skepp färdas utom våran galax är när enterprise-d träffar på "the Traveler" för första gången i TNG.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
allt är bra här, men ett litet tips P'kea: inget federationsskepp kan flyga genom vintergatan under en rimlig tid, än mindre till en annan galax. om voyager skulle åka i sin marschfart dygnet runt från den plats de kom till i deltakvadranten skulle det ta över 70 år, och det är typ genom halva våran galax. det enda avsnitt jag sett där ett skepp färdas utom våran galax är när enterprise-d träffar på "the Traveler" för första gången i TNG.

Nu hänger jag inte med alls. Var i pkeas inlägg står det om federationsskepp? Tråden handlar om en dag i Q:s liv och dessa varelser kan färdas vart de vill. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är när Q ska irritera picard som man kan läsa att enterprise-besättningen sitter och spelar poker i Peko galaxen, om inte det är jag som är ute och cyklar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det är när Q ska irritera picard som man kan läsa att enterprise-besättningen sitter och spelar poker i Peko galaxen, om inte det är jag som är ute och cyklar.

Jo du är ute och cyklar. Det var Q som förde dom dit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo du är ute och cyklar. Det var Q som förde dom dit.

Då förstår jag. Ja det st??mmer att Q kan kasta skepp var och när han behagar, det vet vi sen gammalt :rolleyes: :blink: J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo du är ute och cyklar. Det var Q som f??rde dom dit.

Då förstår jag. Ja det stämmer att Q kan kasta skepp var och när han behagar, det vet vi sen gammalt :rolleyes: :blink: J.

okej då förstår jag också. bäst och vända och cykla hemåt snart då :D vänta nu lite, jag har ju lånat Q:s krafter sen förra onsdagen så jag kan ju ta hit min moppe så går det fortare och komma hem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu