Nyhet 3 Report post Posted April 21, 2007 Jason Alexander har kunnat ses i den amerikanska upplagan av "Tack Gode Gud" (ursprungligen var konceptet från Australien), där kända skådespelare sätts i en situation med improvisationsteater. Jason Alexander är mer känd som Costanza i Seinfeld men självklart även som Kurros i VOY-avsnittet Think Tank. Han är ett fan av Star Trek så självklart blev hans framträdande i en Star Trek-inspirerad miljö helt perfekt! Klippet kan ses här Källa [ Till originalnyheten ] Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted April 21, 2007 Askul!! Jag skrattade så jag kved! Visserligen så är det tacksamt att göra parodi på science fiction men detta var verkligen lattjo! Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 21, 2007 Snacka om deja vu känsla! Det var ju nästan samma sketch som jag såg i svenska tack gode gud att du är här bortsett från att kaptenen agerade bättre och att dekoren var snyggare. Har inte tv4 någon fantasi alls? :rodna: <_< J. Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted April 21, 2007 Ne TV4 gör väl som alla kommersiella svenska kanaler: Köper in färdiga koncept och plagierar. Allt från USA är bäst!....NOT! Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 21, 2007 Ne TV4 gör väl som alla kommersiella svenska kanaler: Köper in färdiga koncept och plagierar. Allt från USA är bäst!....NOT! Nu är väl i och för sig det här formatet australiskt, men det ligger något i det du säger... J. Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted April 21, 2007 (edited) Ja det köps in eller görs re-makes från alla möjliga håll. T.ex actionrullen Nikita från Frankrike som blev re-make i USA..hette väl Nina eller nå´t. Men det var i alla fall uppfriskande att se denna parodi på ST. Jag gillar också "space balls" med Mel Brooks. Repliken "jam their radar" är ju en sci fi-parodiklassiker Edited April 21, 2007 by michael ricochet Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 21, 2007 Ja det köps in eller görs re-makes från alla möjliga håll. T.ex actionrullen Nikita från Frankrike som blev re-make i USA..hette väl Nina eller nå´t. Men det var i alla fall uppfriskande att se denna parodi på ST. Jag gillar också "space balls" med Mel Brooks. Repliken "jam their radar" är ju en sci fi-parodiklassiker Den är bra! Och översättningen är ännu bättre! Låt oss kasta sylt på deras radar! :lol: Men är inte space jam ännu mer en parodi på star wars snarare än star trek? J. ps försök aldrig översätta en del skämt, det blir bara pannkaka av det hela! ds Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted April 21, 2007 Ja det köps in eller görs re-makes från alla möjliga håll. T.ex actionrullen Nikita från Frankrike som blev re-make i USA..hette väl Nina eller nå´t. Men det var i alla fall uppfriskande att se denna parodi på ST. Jag gillar också "space balls" med Mel Brooks. Repliken "jam their radar" är ju en sci fi-parodiklassiker Den är bra! Och översättningen är ännu bättre! Låt oss kasta sylt på deras radar! :lol: Men är inte space jam ännu mer en parodi på star wars snarare än star trek? J. ps försök aldrig översätta en del skämt, det blir bara pannkaka av det hela! ds Jo space balls är parodi på star wars. Ja det var ju det som var så härlig- när dom då kastar sylt på radarn! Det är humor på högsta nivå! Finns ju den repliken i den filmen när dom säger att dom har finkammat igenom öknen OCH då står dom där med en jättekam! :lol: Share this post Link to post Share on other sites
Pjotr'k 8 Report post Posted April 22, 2007 Missa heller inte George Takei i samma show, två dagar senare: klicka här! Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 22, 2007 Ja det köps in eller görs re-makes från alla möjliga håll. T.ex actionrullen Nikita från Frankrike som blev re-make i USA..hette väl Nina eller nå´t. Men det var i alla fall uppfriskande att se denna parodi på ST. Jag gillar också "space balls" med Mel Brooks. Repliken "jam their radar" är ju en sci fi-parodiklassiker Den är bra! Och översättningen är ännu bättre! Låt oss kasta sylt på deras radar! :lol: Men är inte space jam ännu mer en parodi på star wars snarare än star trek? J. ps försök aldrig översätta en del skämt, det blir bara pannkaka av det hela! ds Jo space balls är parodi på star wars. Ja det var ju det som var så härlig- när dom då kastar sylt på radarn! Det är humor på högsta nivå! Finns ju den repliken i den filmen när dom säger att dom har finkammat igenom öknen OCH då står dom där med en jättekam! :lol: Om jag inte missminner mig helt så är Tim Russ (tuvok) med i just den scenen när dom står och finkammar öknen med damsugare. Jag tror att han är en av dem som rapporterar att de inte funnit något ännu. J. Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 22, 2007 Missa heller inte George Takei i samma show, två dagar senare: klicka här! :lol: Ännu en scen som tv4 kopierat rakt av. Jag trodde bara att det var formatet dom tog, inte enskilda scener? J. Share this post Link to post Share on other sites
K´hogh son of Klintoch 0 Report post Posted April 22, 2007 (edited) Missa heller inte George Takei i samma show, två dagar senare: klicka här! urkul! :lol: skrattade så att jag nästan ramlade av stolen! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited April 23, 2007 by K´hogh son of Klintoch Share this post Link to post Share on other sites
P'kea 0 Report post Posted April 22, 2007 Jason Alexander klippet var jätte kul! Han är en jätte bra skådis. Share this post Link to post Share on other sites