Mikael Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 (edited) Det finns två sätt att få med citat i sitt inlägg, "Multi-citat"-knappen och "Svara"-knappen. "Multi-citat"-knappen gör så att det inlägget följer med som citat när du trycker på Svara nästa gång. Var du än svarar. Knappen blir grönmarkerad när den är intryckt och inlägget kommer citeras. "Svara"-knappen fungerar liknande, men du svarar på bara på det inlägg vars knapp du tryckte på. Ett citat börjar allt med en [ quote] och slutar alltid med [ /quote] (mellanrum för att lura forumet, det får inte vara något mellanrum för att koden ska fungera). Först skriver man att man vill citera, sen vem man citerar: [ quote=Hepp ] ("Hepp" är namnet på personen jag citerar) Efter det kommer själva inlägget, i det här fallet "Hello World" Efter inlägget slutar citatet [ /quote ] Exempel: Om man tar vad jag skrev ovanför så ser koden ut så här: [quote name='Hepp'] Hello World [/quote] Och så som det då kommer ser ut: Hello World Hur gör man då om det är en hel hög med citat efter varandra och jag vill bara ta med den senaste? Det här ser ju lagom förvirrande ut: [quote name='Person 1' date='12 Mar 2007, 9:35' post='53757'] [quote name='Person 2' post='53756' date='12 Mar 2007, 8:14'][quote name='Person 1' post='53752' date='11 Mar 2007, 18:40'][quote name='Person 2' post='53733' date='11 Mar 2007, 12:25'][quote name='Person 1' post='53724' date='10 Mar 2007, 22:35'][quote name='Person 2' post='53716' date='10 Mar 2007, 21:01'][quote name='Person 1' post='53700' date='9 Mar 2007, 21:39'][quote name='Person 2' post='53694' date='9 Mar 2007, 20:23'][quote name='Person 1' post='53679' date='9 Mar 2007, 0:18'] [/quote] Vad ska jag göra i den här röran? Hur ska jag få ut rätt person till inlägget som jag ska svara på? Det är riktigt enkelt, det är alltid den översta som är senaste. Så Spara [ quote.........] och radera allt nedanstående tills det relvanta som du ska svara på. Och stängningen givetvis [ /qoute] För att vara säker på att det fungerar, rätta felskrivningar eller bara höja läsbarheten så trycker du INTE på 'Skicka svar' utan 'Förhandsgranska' innan du skickar iväg det. Edited July 26, 2009 by Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted May 21, 2007 Report Share Posted May 21, 2007 (edited) Jag har ett problem. När jag ska svara genom att använda knappen "svara" går det inte fast jag inte har ändrat på något! Jag får följande felmeddelande. Antalet öppnande och stängande citat-taggar stämmer inte. Var snäll och rätta till detta innan du skickar inlägget. Det kanske är pga mitt namn har konstiga tecken (B'Elanna) fast hur ska jag göra för att detta ska funka? Just nu kan jag inte svara på något ämne. Någon som vet hur man ska göra! Edited May 21, 2007 by B'Elanna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 21, 2007 Report Share Posted May 21, 2007 Varför ska du ha en så massa konstiga tecken för? Datorn blir ju helt kocko av det... ;) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted May 21, 2007 Report Share Posted May 21, 2007 Varför ska du ha en så massa konstiga tecken för? Datorn blir ju helt kocko av det... ;) J. Fråga B'Elanna Pe'tach! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted June 17, 2007 Report Share Posted June 17, 2007 Jag har inte riktigt lyckats komma på hur man får flera citat in i det inlägget som jag vill skriva. En liten snabbkurs i det hade inte varit helt fel för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keiko Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Det där fattade jag ju jättelätt! Fast då är jag i o för sig observant med funktioner och koder... *Skrytvarning* >xO' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts