Jump to content

Ett äkta Star Trek-bröllop

Nyhet

Recommended Posts

Tony Bilbrook och Angela Mason, trekkers i Salford, Storbritannien, gifte sig på ett mycket ovanligt sätt. De träffades för tio år sedan när hon började att arbeta för hans pappas firma och de fattade tycke för henne. Föga anade Tony, som inte "kommit ut" som trekker, att båda två var djupt engagerade i Star Trek. Han såg att hon hade på sig en kombricka och de började samtala om detta. Deras första dejt, om man så får säga, gick till biografen och Star Trek: First Contact.

När de nu gifte sig var det självklart för dem att i full Star Trek-uniform viga sig av en präst som var klädd som en vulcan. Bröllopsdansen blev till ledmotivet ur Star Trek: Enterprise, Where the Heart Will take Me.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Ok, jag bara måste säga detta: ÄR FOLK DUMMA I HUVUDET! :blink: (Ursäkta för de kraftfulla ordvalet)

Nog för att jag har ett genuint Star Trek intresse, och att jag gärna diskuterar, och avnjuter serier/filmer framför tvn. Men gifta sig i ST-uniformer, präst klädd till Vulkan? Vissa människor verkar vara hjärntvättade av ST. Star Trek är fiktion, en hobby, ett intresse. Inte ett liv man lever. Om hela ens liv krettsar runt ST så har man (ledsen att säga det) problem.

Jaja, jag kan inte annat än att önska brudparet lång lycka.

Edited by Unkas

Ok, jag bara måste säga detta: ÄR FOLK DUMMA I HUVUDET! :blink: (Ursäkta för de kraftfulla ordvalet)

Nog för att jag har ett genuint Star Trek intresse, och att jag gärna diskuterar, och avnjuter serier/filmer framför tvn. Men gifta sig i ST-uniformer, präst klädd till Vulkan? Vissa människor verkar vara hjärntvättade av ST. Star Trek är fiktion, en hobby, ett intresse. Inte ett liv man lever. Om hela ens liv krettsar runt ST så har man (ledsen att säga det) problem.

Hehe. Jag tar inte så allvarligt på det. Nåt som är sjukt däremot är hur mycket pengar folk lägger på traditionella bröllop nuförtiden. Inget ovanligt att ta lån på 75 000 spänn för EN dags begivenhet. Och om man jämför med de flesta bröllop så tycker jag att det är bra mycket roligare att vara utklädd till klingon :D I alla fall om man gör det som en kul grej. Beror ju på om det var så i det här fallet

Hehe. Jag tar inte så allvarligt på det. Nåt som är sjukt däremot är hur mycket pengar folk lägger på traditionella bröllop nuförtiden. Inget ovanligt att ta lån på 75 000 spänn för EN dags begivenhet. Och om man jämför med de flesta bröllop så tycker jag att det är bra mycket roligare att vara utklädd till klingon :D I alla fall om man gör det som en kul grej. Beror ju på om det var så i det här fallet

Jo det har du rätt i. Är det ett ST-bröllop bara för en kul grej må det va hänt. Men det fins de som går runt i vardagen i ST-uniform och kallar sig ensign, amiral....m.m. Då är det inte friskt.

PS. Att gifta sig i dag är en oseriös kostnad. Det är ekonomiskt sunt att förbli ogift.

Edited by Unkas

Hehe. Jag minns bokstavligt en replik ur trekkies(tror det var 2an). En tjej på ett konvent sitter och gnäller på hur fåniga vissa nördar är så hon brukade fråga:

-Are you an amiral?

-Yes.

-No! You are a geek in a costume

:lol: :lol: :lol:

bra fråga - ännu bättre svar.

visst star trek är kul, det jobbiga är bara att det är så dyrt. ska man ha alla boxar får man räkna med ett 30-tal laxar minst. och ska man gifta sig också då lär det kosta skjortan. fast om man fick gifta sig gratis på trek-bröllop, är det ingen svår fråga.

• Create New...