Gå till innehåll

Raktajino


Rekommenderade inlägg

Yo, är det bara jag som varje gång nån beställer en raktajino tänker: manus-snubbarna/orna försökte komma på en alienvariant på kaffe osså ändrade dom lite på ordet cappuccino så det blev raktajino - och vips, klinon coffee?

Jo nog kan man dra den slutsatsen. Antaglien är det inte så långt från sanningen.

Jag undrar vad det är gjort av? Om det är Klingon kaffe så antar jag att det är gjort på någon sorts kaffeliknande böna från klingon-hemplaneten. Men det borde ju vara lite starkare än vårt jordiska kaffe då det rör sig om klingons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
Yo, är det bara jag som varje gång nån beställer en raktajino tänker: manus-snubbarna/orna försökte komma på en alienvariant på kaffe osså ändrade dom lite på ordet cappuccino så det blev raktajino - och vips, klinon coffee?

Jo nog kan man dra den slutsatsen. Antaglien är det inte så långt från sanningen.

Jag undrar vad det är gjort av? Om det är Klingon kaffe så antar jag att det är gjort på någon sorts kaffeliknande böna från klingon-hemplaneten. Men det borde ju vara lite starkare än vårt jordiska kaffe då det rör sig om klingons.

Klingonska drycker är i säkert nio fall av tio starkare än jordiska drycker. Det är något avsnitt i DS9 då Sisko och gänget tillsammans med Martok är på Qo'noS där jag tror det är Worf som sägar att Bloodwine är egentligen på tok för starkt för människor och att det inkluderar nästan hela deras dryckesutbud. Men det ä som Unkas skriver, jag tror att ractodjino bara är vanligt kaffe i någon form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...