Nyhet Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 För andra gången har amerikanska TV Guide satt ihop en lista över de 30 största kultserierna genom tiderna, och Star Trek ligger på nytt överst på listan. Faktiskt är listan densamma som för förra året för de fyra första platserna, men Star Trek XI-regissören J.J. Abrams Lost är ny på plats 5, och puttar ner Monthy Python ett pinnhål. De första fem platserna: 1) Star Trek (1966-1969) 2) The X-Files (1993-2002) 3) Buffy the Vampire Slayer (1997-2003) 4) Farscape (1999-2003) 5) Lost (2004-present) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Ja den listan verkar logisk. Lite underligt dock att buffy hamnade i detta eminenta sällskap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 hehe det var ju kul att den äldsta serien vann. jag har faktiskt inte sett någon av serierna i listan, mer än de första två säsongerna av Lost (sen spårade det ur). men jag planerar dock att se TOS när jag har plöjt igenom dom få TNG avsnitt jag missat, sista säsongen av ENT, säsong 2-7 av VOY och alla säsonger av DS9. vad tror ni hinner jag se allt innan jag blir gammal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Om du tittar på ett avsnitt om dan borde det väl inte ta mer än ett par år (om vi förutsätter sådär en 1000 avsnitt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Ok, att Star Trek är på första plats är ju logiskt, men vad har Buffy the Vampire Slayer på listan att göra..... Kultserie?? Kommer någon att minnas den serien om 10 år? Tror inte det. Tycker den serien är infantil i jämförelse med ST eller Monthy Python. Förutom ST så får den listan ingen förståelse av mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 Rätt kul, jag samlar själv på DVD utgåvorna av Star Trek (har alla säs), Buffy och Lost. Jag har tänkt köpa Arkiv X och jag har precis sett färdigt Farscape (en kompis har alla DVD säsongerna + Peacekeeper Wars) Så jag måste säga, en mycket bra lista! Men kult och kult? Narurligtvis är Star Trek kult och möjligtvis också Arkiv X. Men de andra? Nä.. Bra är de, men knappast kult... Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 men folk har helt enkelt inte röstat på kultserier, de har röstat på den serie de tyckte va bäst. så måste det vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 men folk har helt enkelt inte röstat på kultserier, de har röstat på den serie de tyckte va bäst. så måste det vara. Ja det bör vara så. Buffy gick väl hem väldigt bra hos den yngre publiken kan jag tänka mej. Men jag skulle skilja på begreppen "kult" och "populär". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts