Nyhet Posted July 20, 2007 Report Share Posted July 20, 2007 SF-bokhandeln, som varit som ett Mekka för trekkers och andra science fiction-/fanasyintresserade, finns som bekant i Stockholm (Västerlånggatan på Gamla stan), Göteborg (Östra Larmgatan, vid Kopparmärra) och på Internet. Nu har de beslutat sig för att öppna en butik även i Sveriges tredje största stad, Malmö. Den nya butiken öppnar till hösten och det blir på Davidshallsgatan 8, snett mot Filmstaden i gatukorsningen. Det är i varje fall en nyhet som glatt TSS de senaste dagarna och andra SF-intresserade i Skånetrakten borde väl skutta jämfota de också! På senare år har utbudet av Star Trek-relaterade böcker och andra saker minskat på SF-bokhandeln. Oavsett detta så har de fortfarande ett mycket gott utbud och fler bör stödja deras verksamhet så att de kan utvidga verksamheten ytterligare, och kanske dessutom ta in mer Star Trek-litteratur. För information om titlar som är under utgivning de närmaste tre månaderna - titta här till höger, ca 10 centimeter ner! [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 21, 2007 Report Share Posted July 21, 2007 (edited) Där köper jag en del Warhammer 40k ! jättebra affär. :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited July 22, 2007 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 23, 2007 Report Share Posted July 23, 2007 Jag besöker alltid SF-Bokhandeln när jag är uppe i sthlm, vilket brukar bli ett antal gånger per år. Väldigt bra utbud, vettiga priser samt trevlig och kunnig personal. Kul att det går bra för dom med tanke på att dom utökar. Hoppas att dom någon gång i framtiden hittar vägen till lkpg och öppnar en butik här. Som universitetsstad så tror jag att det skulle gå bra för en av deras butiker här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 23, 2007 Report Share Posted July 23, 2007 SF-bokhandeln är super! Jag har nästan köpt alla mina science fiction eller fantasy-böcker därifrån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiquidFire Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 jo SF e en fin butik brukade handla Pratchetts böker där när jag bodde i Stockholm Var och hälsade på där i helgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 (edited) Jag ska till denna härliga affär imorgon eller övermorgon i Sthlm. Det kommer nog slösas bort åtskilliga hundralappar, men de är till ett bra syfte! ;) Edited July 24, 2007 by bjorn98009_91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts