Jump to content

SF-bokhandeln utvidgar

Nyhet

Recommended Posts

SF-bokhandeln, som varit som ett Mekka för trekkers och andra science fiction-/fanasyintresserade, finns som bekant i Stockholm (Västerlånggatan på Gamla stan), Göteborg (Östra Larmgatan, vid Kopparmärra) och på Internet. Nu har de beslutat sig för att öppna en butik även i Sveriges tredje största stad, Malmö. Den nya butiken öppnar till hösten och det blir på Davidshallsgatan 8, snett mot Filmstaden i gatukorsningen. Det är i varje fall en nyhet som glatt TSS de senaste dagarna och andra SF-intresserade i Skånetrakten borde väl skutta jämfota de också!

På senare år har utbudet av Star Trek-relaterade böcker och andra saker minskat på SF-bokhandeln. Oavsett detta så har de fortfarande ett mycket gott utbud och fler bör stödja deras verksamhet så att de kan utvidga verksamheten ytterligare, och kanske dessutom ta in mer Star Trek-litteratur. För information om titlar som är under utgivning de närmaste tre månaderna - titta här till höger, ca 10 centimeter ner!

[ Till originalnyheten ]

Jag besöker alltid SF-Bokhandeln när jag är uppe i sthlm, vilket brukar bli ett antal gånger per år. Väldigt bra utbud, vettiga priser samt trevlig och kunnig personal. :)

Kul att det går bra för dom med tanke på att dom utökar. Hoppas att dom någon gång i framtiden hittar vägen till lkpg och öppnar en butik här. Som universitetsstad så tror jag att det skulle gå bra för en av deras butiker här.

• Create New...