Nyhet Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 En asteroid har uppkallats efter George Takei. Den hette tidigare 1994 GT9 men har nu fått namnet 7307 Takei för att hedra Star Trek-skådespelaren. Asteroiden finns mellan Mars och Jupiter och Takei får ännu en gång navigera i stjärnrymden. Andra kända asteroider är 4659 Roddenberry & 68410 Nichols. Läs mer om Takeis asteroid här. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Cool! Jag vill också ha en sådan! Tycker också synd om att Pluto har mobbats så. Nedgraderad till miniplanet som den är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 jag vill också få en asteroid, eller vänta nu lite, vad ska jag med den till?? aja kul vore det. man borde faktiskt döpa fler himlakroppar till trekkiga namn, hade jag fått bestämma skulle det vara lag på att allt ska döpas till nåt trek-relaterat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 (edited) jag vill också få en asteroid, eller vänta nu lite, vad ska jag med den till?? aja kul vore det. man borde faktiskt döpa fler himlakroppar till trekkiga namn, hade jag fått bestämma skulle det vara lag på att allt ska döpas till nåt trek-relaterat. ja , det vore mycket bättre än att döpa dem till trista nummer typ PTX-407 :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited October 4, 2007 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 När kommer asteroiden NCC - 1701? Trekkigare namn får man väl leta efter? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 När kommer asteroiden NCC - 1701? Trekkigare namn får man väl leta efter? J. ja det vore helt perfekt ju!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 Grattis till Takei. Inte alla som kan få en asteroid döpt efter sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts