Gå till innehåll
Himmlah

mäss-kommentarer.

Rekommenderade inlägg

Finns det någon här som var på Science Fiction mässan i stockholm den 3-4 Nov? Tänkte själv åka men det blev knas med samkörningen i sista sekunden så.. :(

Berätta hur det var. Någon som tog kort på sig själv och Anthony Daniels?..

Redigerad av Himmlah

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag var där men en som jag har försökt att bli Trekkie sen jag träffade honom för 2 veckor sen! :w00t::) Det var hur kuuuuuul som helst! B) Några Star Trek fans gick till och med omkring i uniformer från DS9, TNG och VOY på sig. När jag gick in där så kunde man antingen gå vänster, höger eller rakt fram! :w00t: (när man väl var inne i lokalen) Så jag bestämde mig att gå vänster, där man fick provspela spel som inte änns hade getts ut ännu! Tuyvär så fanns det inga Star Trek spel där, bara massa gitarr spel (tror en av dom hette Guitar Hero 3 där folk trängde sig fram för att spela), bilspel o sånt....... så jag fortsatte framåt för att upptäcka mer fun-fun grejer som handlar om Star Trek. Efter att jag har kommit fram till vänstra kanten (där spelen var) och svängt höger och ha gått en bit och bara sett Star Wars och andra konstiga serier (som jag inte visste vad dom hette) så kom äntligen jag till en Star Trek avdelning (trodde jag men efter att ha sett andra så....), där dom spelade hög VOY intro musik och visade en TOS phaser som jag köpte i England när jag var där i sommar (här är deras hemsida). När dom sa att den var sällsynt i Sverige så sa jag bara " :w00t: den har jag redan" Dom visade också i deras avdelning en tävling som handlade om att man kunde vinna som 1:a pris 500 Kr på CD-ROM, 2:a pris sa dom ingeting om, (kanske för att jag tittade omkring hela tiden), men 3:e pris var att man kunde vinna ett citat kort från Orginal serien genom att snurra på ett hjul och för att få snurra på den så kostade det 10 kronor, vilket min "Trekkie vän" betalade åt mig för att jag hjälpte honom förut med saker. Tjejen som stod vid kassan (som hade en VOY uniform på sig!) började snurra på den (det lät som dabobordet i Quarks) och jag vann ett citat kort där det stog på ena sidan "On Vulcan, the "teddy bears" are alive and they have six- inch fangs."- Spock, after Dr. McCoy gleefully learns that Spock had a teddy bear as a child" och på andra sidan stog det "My dear girl. I am a doctor. When I peek, it`s in the line of duty!"- Dr. McCoy, to Yeoman Barrows, as she changes her clothes". efter det så började jag gå åt höger (jag forskatte gå mot vägen) och fick syn på Star Wars Stromtroopers m.m där SW- fans fotograferades med dom brevid sig. Jag blev sugen att göra samma sak (med Star Trek utklädda fans så klart!), men jag vågade inte :rodna: <_< så därför så tog jag bara kort på en av dom (efter att ha frågat om lov först). Idag ångrar jag det, men det var väl kanske för mycket folk osv. Jag började gå in i mitten av lokalen (eftersom att det fanns inte så mycket att se där borta där det bara fanns Sagan om ringen fans) och fick syn på Stockholm Trekkers "lilla hörn" och jag och han som stog där i kassan började prata Star Trek med varandra, så det var kul. Efter det så vände jag mig om och fick syn på stora afficher av Janeway, Picard, Data, Worf och Seven of Nine. Det visade sig vara "Engelsmännens hörn där dom sålde även ut: Komminicautorer från TNG, VOY TOS och DS9, Pippar (som man sätter i kragen på en uniform), TNG phaser, fast inte så snyggt gjort, vanliga och Mirror NX-01 Enterprise leksaks moddelskepp och Soverign modeller av Enterprise-E, musik skivor, leksaksgubbar, små leksaks rymdskepp i en storlek som en stor suddigum tidningar med Star Trek m.m (kommer inte ihåg). I hörnet brevid (som var saker från Tyskland) fanns det: Picard DVD box i Tysk språk(tuyvär), tidningar m.m (kommer inte ihåg i det fallet heller). När jag letade efter mer grejer så hörde jag plötsligt hög SW musik och jag tänkte: "det är väl bara normalt SW cool musik för att visa att SW är bäst osv, bläh!", så jag fortsatte leta men plösligt så gick någon på mig jag vände mig om och sa " Kan du se upp lite, va?" och så såg jag: en hel parad med utklädda SW fans, efter det så gick jag till han som följde med och han sa: "När jag letade efter fina grejer så var det en utklädd fan som sa till mig " akta på dig,**** (en svordom) och jag bara sa till honom: " Lugna ner dig, jag vet att det finns otrevliga SW fans, men strunt i deras ord, kom så tar vi en paus", så vi gick till en bar och drack läsk, för jag var själv lite trött. Efter det så gick vi för att se om man kunde se han som spelade C-3PO i SW, men det kostade ganska mycket för att se honom och få hans autograf, så vi struntade i det och gick bort till autograf avdelningen där man fick syn på: Picards autograf, Worfs autograf, Rikers autograf, Jadzia Daxs autograf, Spocks autograf, Scottys autograf och Miles autograf, som fanns där att köpa för ungefär 600-1000 kr. Jag hade inte så mycket pengar på mig (eftersom jag gjorde slut dom på boxar), så därför så köpte jag bara en VOY komminicautor.

Man fick även gratis tidningar som i vanliga fall kostade 40-100 Kr när man gick ut från mässan.

För mer info så kan man gå in på www.propworld.nu fast om det inte funkar att komma in där så uppdaterar dom hemsidan.

Ursäkta för ****:et men ni vet då att han var arg........

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Messa inte med Nordic garrision för då kan det hända att du får se ett ljussvärd på nära håll och det vill du defenitivt inte vara med om! :D:D :blink: Och dom är trevliga om man är trevliga mot dom! Även om jag har svårt att föreställa mig darth vader som trevlig :blink:

Hjulet fanns vid section 42:s monter och personen du pratade med i stockholm trekkers monter hette antingen ulf eller peter om dom nu inte hade lånat in någon av våra medlemmar för att kunna äta eller annat. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Messa inte med Nordic garrision för då kan det hända att du får se ett ljussvärd på nära håll och det vill du defenitivt inte vara med om! :D:D :blink: Och dom är trevliga om man är trevliga mot dom! Även om jag har svårt att föreställa mig darth vader som trevlig :blink:

Hjulet fanns vid section 42:s monter och personen du pratade med i stockholm trekkers monter hette antingen ulf eller peter om dom nu inte hade lånat in någon av våra medlemmar för att kunna äta eller annat. J.

Ja, han hade ju lite skägg tror jag, så vem är det?

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, låter som om det var roligt värre. det var väl faen att man skulle missa det! :arg: :( Ahh.. får väl vara bättre förberedd nästa år antar jag.

Så man kunde alltså inte ens se gästerna utan att betala?.. Tidigare har det ju varit så att de setat vid ett långbord längst in i lokalen.

Jo, jag letade först efter en tråd som tog upp detta ämne men hittade ingen.. Men om någon som sagt hittar den så kan ni väl medela mig om den. :borg2:

Redigerad av Himmlah

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ARRGh! Jag blir tokig eftersom jag VET att vi har en liknande diskussion redan men kan inte hitta den :arg: Är det någon som kan det så kan vi stänga den här dubbeldiskussionen. J.

Stackars dig, Supreme Comander JAF. Det var inte konstigt för att du kanske har letat på fel ställen.

Hehe, låter som om det var roligt värre. det var väl faen att man skulle missa det! :arg: :( Ahh.. får väl vara bättre förberedd nästa år antar jag.

Så man kunde alltså inte ens se gästerna utan att betala?.. Tidigare har det ju varit så att de setat vid ett långbord längst in i lokalen.

Jo, jag letade först efter en tråd som tog upp detta ämne men hittade ingen.. Men om någon som sagt hittar den så kan ni väl medela mig om den. :borg2:

Du har gjort rätt men det är lite knepigt med benämning på dem. Det är inte lätt att hitta dem. Det finns tre-fyra olika tyer av mässan; sci-fi con, sci fi- sthlm, sci-fi gbg och sci-fi malmö. Det förekommer också gäster till con och scandivium games (??? jag är osäker på stavning). De flesta tråden ligger faktiskt i avdelning Aktivitet <_< Redigerad av Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Man kunde visst se gästerna utan att betala för en autograf, åtminstonde på lördagen. Dom satt på ena långsidan till höger sett från entren och det var samma upplägg som tidigare men med mindre kö utrymme framför dom. J.

Vad konstigt, så var det inte när jag var där (det var då på lördagen kl 14.00-15.30 som jag var där)

Du Supreme, hur vet du det? Var du där då? :w00t::)

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Man kunde visst se gästerna utan att betala för en autograf, åtminstonde på lördagen. Dom satt på ena långsidan till höger sett från entren och det var samma upplägg som tidigare men med mindre kö utrymme framför dom. J.

Vad konstigt, så var det inte när jag var där (det var då på lördagen kl 14.00-15.30 som jag var där)

Jag var där då men jag vet inte om jag var just vid dom just då. Men dom kanske hade rast? Du såg ingen sådan här konferans ritblock med avdragbara sidor där det stod priser och vilka biljetter som gällde just då? En sak som slog mig var att dom kanske hade foto session just då du var där? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Man kunde visst se gästerna utan att betala för en autograf, åtminstonde på lördagen. Dom satt på ena långsidan till höger sett från entren och det var samma upplägg som tidigare men med mindre k?? utrymme framför dom. J.

Jag var där då men jag vet inte om jag var just vid dom just då. Men dom kanske hade rast? Du såg ingen sådan här konferans ritblock med avdragbara sidor där det stod priser och vilka biljetter som gällde just då? En sak som slog mig var att dom kanske hade foto session just då du var där? J.

hmmm, jag tror jag inte kollade på biljetterna så noga, tuyvärr, så jag vet tyuvärr inte så mycket om det :( Jag var säkert så ivrig att börja kolla omkring där så jag glömde det helt enkelt.......... :( :rodna: <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ARRGh! Jag blir tokig eftersom jag VET att vi har en liknande diskussion redan men kan inte hitta den :arg: Är det någon som kan det så kan vi stänga den här dubbeldiskussionen. J.

Är det den här tråden du letar efter?

Dom sista posterna rör den senaste mässan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu