Gå till innehåll
Bebbe

Starfleet Academy

Rekommenderade inlägg

Har ni spelat Starfleet Academy? Det är ett textbaserat spel med 8-bitars bilder typ. Handlar om att man börjar på akademin och pluggar för att få så hög status som möjligt efter studenten. Sen förekommer några små sidouppdrag. Studierna klarar man genom att man får frågor om olika saker, tex Federationes historia, vad PADD står för, vad kvadranterna heter osv. Sen får man välja inriktning till sluttestet och det best??mmer vad man får för position efteråt om man nu klarar det. Kan laddas ner från Download.com, sök Starfleet Academy. Själv fick man slutbetyg 79% och fick då positionen Executive Officer på USS Cornwall. Blev också vän med kadet Julie via ett sidouppdrag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Vissa har då tur med sidouppdragen. ;)

Ett spel jag länge velat testa. Låter onekligen väldigt intresant.

Är kanske värt några kronor.

Haha, right.

Det är ju gratis att ladda ner och spela (det är lagligt)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, right.

Skulle du kunna visa oss länken till spelet? :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, right.

What god luck!

Har kollat nu. Ska börja ladda hem i helgen. Vädret förespråkar ju att sitta inne och totalt begrava sig i ett dataspel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Här är länken till spelet. Ha så kul

Starfleet Academy Download

Ja, men hur startar man den?

Jag har testat att klicka på program filen men det kommer bara upp en liten svart ruta om att man ska skriva upp sitt namn.

När jag har gjort det och klickt på enter så händer ingenting, varför?

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har testat att klicka på program filen men det kommer bara upp en liten svart ruta om att man ska skriva upp sitt namn.

Jadu, har du lagt ut ALLA filer i en o samma mapp från Rar filen. Har du gjort det borde det ju funka. När jag klickar på enter blie hela skärmen svat och sen kommer text.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu, har du lagt ut ALLA filer i en o samma mapp från Rar filen. Har du gjort det borde det ju funka. När jag klickar på enter blie hela skärmen svat och sen kommer text.

Det funkar ändå inte, den är väl inte kompanitabel med min dator antagligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vad har du för dator då?

Kan det vara så att man behöver en gammal hederlig dator med kanske dos för att få spelet att funka korekt.

Har tagit ner det själv nu, tog lååång tid :D Tänkte faktiskt lägga in det på en av minna äldre trotjänare. Den har visserligen Windows 95, men många äldre spel fungerar perfekt på den. Ex. DOOM, WOLFENSTEIN, HERETIK, INKA och liknande.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vad har du för dator då?

Kan det vara så att man behöver en gammal hederlig dator med kanske dos för att få spelet att funka korekt.

Har tagit ner det själv nu, tog lååång tid :D Tänkte faktiskt lägga in det på en av minna äldre trotjänare. Den har visserligen Windows 95, men många äldre spel fungerar perfekt på den. Ex. DOOM, WOLFENSTEIN, HERETIK, INKA och liknande.

Jag har en Windows Vista, som jag hatar :arg: , men som tur är så är den "min" dator endast tillfälligt.

Man skulle kunna högerklicka på programet och sen klicka på egenskaper och sen på kompatibilitet då man kan välja på vilket system man vill köra programet i: Frågan är bara VILKET system det är? Ska man köra den i 256 färger eller osv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu