Jocke Posted March 29, 2008 Report Share Posted March 29, 2008 Är det någon mer här som tittar på tv-serien Jericho? Jag har sett den från första avsnittet och redan då hade den potential. Blev klart besviken när den lades ner, men blev strax efter glad igen då den räddades av fansen Såg precis det senaste avsnittet från säsong 2 (ja, jag har precis gått av nätterna) och nu börjar det verkligen bli bra och spännande. Blev helt klart överraskad när det kom två missiler och sköt ner jaktplanen från Cheyenne som precis skulle skjuta ner Jake och Hawkins som var på väg med den sista atombomben till Texas. Ser nu verkligen fram emot nästa avsnitt och det stundande inbördeskriget Hoppas verkligen att serien överlever ett tag till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted March 29, 2008 Report Share Posted March 29, 2008 Tyvärr så har CBS redan lagt ner serien (igen). Den lyckades överleva den första nedläggningen efter säsong 1 pga fansen, men det ser dystert ut nu. Blev bara 7 avsnitt av säsong 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 29, 2008 Author Report Share Posted March 29, 2008 Nej, det var ju tråkigt Hoppas att dom återigen fortsätter mad att producera den. Tack för infon ghost, hade missat det. Förstår inte varför dom ska hålla på och lägga ner tv-serier på det här viset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 29, 2008 Report Share Posted March 29, 2008 Nej, det var ju tråkigt Hoppas att dom återigen fortsätter mad att producera den. Tack för infon ghost, hade missat det. Förstår inte varför dom ska hålla på och lägga ner tv-serier på det här viset. Det svaret är tyvärr enkelt: Det är för få som tittar på serien och tvkanalerna idkar ingen välgörenhet. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 30, 2008 Report Share Posted March 30, 2008 Nej, det var ju tråkigt Hoppas att dom återigen fortsätter mad att producera den. Tack för infon ghost, hade missat det. Förstår inte varför dom ska hålla på och lägga ner tv-serier på det här viset. Det svaret är tyvärr enkelt: Det är för få som tittar på serien och tvkanalerna idkar ingen välgörenhet. J. En av minna favorit-Sci-Fi Firefly är ett tråkigt exempel på detta. Men ibland så tror jag att tv kanalern inte ger serierna tillräkligt med tid att fastna hoss tv tittarna. Firefly blev efter att den lades ner slutligen till en långfilm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Jericho är något av det bästa som jag sett på riktigt länge. Jag har bara sett säsong 1 än men tänkte hänga med i säsong 2 nu när TV4+ börjar att visa den säsongen på Torsdag. Det jag gillar så mycket med serien är att den är så karaktärsdriven, att sedan dom flesta karaktärerna är riktigt intressanta gör inte saken sämre. Läg sedan till en väldigt intressant handling och du har IMO ett vinnande komcept. Säsong 1 slutade ju med en ordentlig cliffhanger så jag har längtat efter nya avsnitt ett tag nu. Just nu pågår det i USA ett nytt försök att övertala det ansvariga TV-Bolaget att ge serien en ny chans. Förra gången lyckades det ju men jag tror tyvärr inte att det gör så denna gång. Givetvis hoppas jag på det bästa, att man antingen satsar på en ny säsong eller säljer serien till ett bolag som vill driva serien vidare. Tiden får utvisa hur det blir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Nej, det var ju tråkigt Hoppas att dom återigen fortsätter mad att producera den. Tack för infon ghost, hade missat det. Förstår inte varför dom ska hålla på och lägga ner tv-serier på det här viset. Det svaret är tyvärr enkelt: Det är för få som tittar på serien och tvkanalerna idkar ingen välgörenhet. J. En av minna favorit-Sci-Fi Firefly är ett tråkigt exempel på detta. Men ibland så tror jag att tv kanalern inte ger serierna tillräkligt med tid att fastna hoss tv tittarna. Firefly blev efter att den lades ner slutligen till en långfilm. Oh jag älskade firefly.. fyf*n va bra den va asså =) .. Diggade effekterna med newtonian science o inget ljud i rymden o allt ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 31, 2008 Author Report Share Posted March 31, 2008 När jag kort efter att ha startat detta ämne insåg att jag precis hade sett vad som kan vara det sista avsnittet av Jericho, så blev jag såklart enormt besviken. Förhoppningsvis så kan serien räddas igen. Vad jag kan se så var inte tittarsiffrorna jättelåga, det som även bidrog till att serien lades ner var att den producerades med en budget som var dubbelt så hög som många andra serier. Tuvok, är nu lite avundsjuk på dig. Säsong 2 tycker jag själv är riktigt bra. Även om serien ändrar riktning en aning, så tycker jag det är en bra riktning. I säsong 2 så koncentrar dom sig mer på karaktärerna Jake och Hawkins. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 (edited) @Jocke: Avundsjuk? Hur menar du nu? Hawkins är ju en riktigt intressant karaktär i säsong 1 så det ska bli trevligt att se vad han hittar på i kommande avsnitt. Den karaktären började ju på ett väldigt intressant sätt där man undrade vem han var och vad hans motiv var. Det blev ju betydligt mer klart under den första säsongens gång men jag köper inte allt han säger och gör utan håller flera dörrar öppna för att han kanske inte har visat sitt rätta jag ännu. TV4+ Torsdag 3/4 klockan 22:00-22:55 är det som gäller för avsnitt 1 av säsong 2. Sedan visar dom nog ett nytt avsnitt i veckan på samma kanal och tid. Avsnitten visas även i repris verkar det som. I alla fall avsnitt 1 som visas natten mellan 3/4 och 4/4 klockan 01:50-02:35. För exakta sändningstider rekommenderas Dagens TV. Edited March 31, 2008 by Tuvok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts