Gå till innehåll

Inspelningen av Star Trek XI är avslutad


Nyhet

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgTrekmovie skriver i en artikel att inspelningen av den kommande långfilmen Star Trek XI avslutades den 27:e Mars. Man filmade i 141 dagar (20 veckor) vilket var något kortare tid än vad som hade beräknats från början. Det är bara den huvudsakliga filmningen som är avslutad och produktionens andra team filmar fortfarande lite material. Man har även bokat in några extra veckor i studion om det skulle behövas filma om några scener eller om det tillkommer nya scener. Trekmovie har även lagt till en tidslinje där man i några punkter kan följa utvecklingen av filmen. Från det första ryktet om att J.J. Abrams var intresserad av att producera den kommande filmen, fram tills att man slutade filma.

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekmovie rapporterade tidigare att det skulle troligtvis komma en ny trailer i samband med Indiana Jones 4 eller Iron Man men nu verkar det inte vara lika säkert längre. Trekmovie har info från källor att en trailer är på gång men att den troligtvis inte kommer att visas i samband med dessa två filmer.

Läs mera här.

För mig gör det inget om det tar lite tid. Om väntan betyder att vi kommer få en riktigt bra trailer så tar jag det framför en snabbt framtagen trailer som inte säger någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig gör det inget om det tar lite tid. Om väntan betyder att vi kommer få en riktigt bra trailer så tar jag det framför en snabbt framtagen trailer som inte säger någonting.

Det är sant. Ju längre vi får vänta på trailer desto mer kommer vi säkert att få se. Eftersom filmen kommer först till jul kan det säkert ta ett tag innan vi f??r en riktig trailer som verkligen ger en försmak av filmen. Mins jag rätt så skulle det väll dröja till Mars innan den ska ha debut i Sverige?? Så här får vi säkert vänta ännu längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant. Ju längre vi får vänta på trailer desto mer kommer vi säkert att få se. Eftersom filmen kommer först till jul kan det säkert ta ett tag innan vi får en riktig trailer som verkligen ger en försmak av filmen. Mins jag rätt så skulle det väll dröja till Mars innan den ska ha debut i Sverige?? Så här får vi säkert vänta ännu längre.

Har du missat att den amerikanska releasen är uppskjuten till 8:e Maj 2009?

Med lite tur får den premiär här runt samma tid och i värsta fall får vi vänta ännu längre på att se den.

Men jag håller med dig. Ju längre tid det tar innan nästa trailer kommer ju mer tid hinner dom arbeta på den.

Redigerad av Tuvok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen man vill väl inte bara vänta och vänta för att trailern ska bli så bra som möjligt? Det räcker för mej om den är helt okej och ger en liten mersmak/försmak av den kommande filmen. Nån' gång i hyfsad tid vill i alla fall jag att den kommer, även om den inte är superbra! Man är ju svältfödd på ny star trek vettja! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant. Ju längre vi får vänta på trailer desto mer kommer vi säkert att få se. Eftersom filmen kommer först till jul kan det säkert ta ett tag innan vi får en riktig trailer som verkligen ger en försmak av filmen. Mins jag rätt så skulle det väll dröja till Mars innan den ska ha debut i Sverige?? Så här får vi säkert vänta ännu längre.

Har du missat att den amerikanska releasen är uppskjuten till 8:e Maj 2009?

Med lite tur får den premiär här runt samma tid och i värsta fall får vi vänta ännu längre på att se den.

Men jag håller med dig. Ju längre tid det tar innan nästa trailer kommer ju mer tid hinner dom arbeta på den.

Hadde för mig att det bara var i sverige som det var framflyttat, men jag har nog missförståt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte tänka mej att dom inte släpper den samtidigt i hela världen. Det är ju inte nån´liten skitfilm i alla fall!

Händer ofta att storfilmer inte har världspremiär, är ganska ovanligt till och med, det här med världspremiärer. Men en film som Star Trek och med tanke på hur länge man sett fram emot denna så borde det bli världspremiär för att inte göra fansen runtom i världen sura som ska behöva vänta på att få se den & diskutera kring den som endast Trekkies kan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att den inte blit uppskjuten nå mer det har redan blivit föör mycket :)

Misstar jag mig helt nu en sen torsdagskväll, eller var inte den första förseningen för att de ville konkurrera med sommarfilmerna? (jag har iallafall för mig att det är det jag har hört... :huh: ). Om fallet är sådant borde det ju betyda att inga fler förseningar är att komma, men man vet ju aldrig. Själv hoppas jag självklart att den kommer i maj nästa år :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att den inte blit uppskjuten nå mer det har redan blivit föör mycket :)

Misstar jag mig helt nu en sen torsdagskväll, eller var inte den första förseningen för att de ville konkurrera med sommarfilmerna? (jag har iallafall för mig att det är det jag har hört... :huh: ). Om fallet är sådant borde det ju betyda att inga fler förseningar är att komma, men man vet ju aldrig. Själv hoppas jag självklart att den kommer i maj nästa år :)

Tror någon nämnde/diskuterade detta i en annan tråd, och där sades det också att de vill konkurera med sommarfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen man vill väl inte bara vänta och vänta för att trailern ska bli så bra som möjligt? Det räcker för mej om den är helt okej och ger en liten mersmak/försmak av den kommande filmen. Nån' gång i hyfsad tid vill i alla fall jag att den kommer, även om den inte är superbra! Man är ju svältfödd på ny star trek vettja! :blink:

För att den ska bli "okej och ge en liten mersmak/försmak av den kommande filmen" som du skriver så fint så kanske dom behöver jobba lite för att få fram en sådan trailer. Tror att dom har fullt upp med många andra aspekter i detta projekt än att sitta och trycka ur sig trailers till höger och vänster. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...