Gå till innehåll
Tofumannen

Värsta tricket...

Rekommenderade inlägg

Yo alla star trek fjantar :lol:

Ska bara dela med mig av en grej. Jag har ju alltid behov av nya coola skrivbordsunderlägg till datorskrället och när man som jag har 2 skärmar så är det inte lätt att hitta star trek-bilder som passar. Men så kom jag att tänka på system47, star trek skärmsläckaren som är så suverän. Det är ju bara att köra igång den osså när man har en frän bild så trycker man printscreen och sparar bilden så har man ett perfekt skrivbordsunderlägg ala TNG. Rackarns fränt. Det funkar ju förstås om man har 1 skärm också, så det är ett tips. Nedan ser ni min bild, men jag ska nog fixa några till :)

TNGPATTE3200x1200.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Good thinking ensign! You are to be commended!

Print screen var det ja! Det ska testas så fort man kommer hem från stugan! Föressten, glad sommar på eder alla! :-)

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
System47 it is. Nu fattas bara röstkommandon och self destruct
Eller du tänkte kanske riktigt "selfdestruct"? *huhuhu*

Det vore nåt det. Preparera lyan så att den atomsprängs på kommando :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tänkte på en riktig. Vilken ***** smäll!

Dock blir det lite problem när man ska förklara för försäkringsbolaget vad som hände. Men men, får skylla på att det var Janeways self destruct sequence som återkom i vartannat avsnitt som smittade av sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:lol: Nu börjar det likna tråden "8 tecken på att du har sett förmycket på star trek"!

Jag skulle vilja ha ett snyggt genomarbetat star trek-tema till datorn men har hittils bara hittat sådana som ser gamla o "kantiga" ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:lol: Nu börjar det likna tråden "8 tecken på att du har sett förmycket på star trek"!

Jag skulle vilja ha ett snyggt genomarbetat star trek-tema till datorn men har hittils bara hittat sådana som ser gamla o "kantiga" ut.

Håller med dig på den biten. Har bara hittat teman till Windows 98 typsnittet. Inget XP eller Vista teman såvitt jag sett.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner inte att jag behöver någon "self destruct" för jag har Hasta La Vista på min dator(Windows Vista). Så det räcker med att jag startar datorn så är det kört. Väntar bara på att det ska bli Warpcore failure, och hela huset går upp i luften.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig på den biten. Har bara hittat teman till Windows 98 typsnittet. Inget XP eller Vista teman såvitt jag sett.

Mm finns kanske att köpa teman som är snygga men jag har nog inte hittat det ens...och gratis är godast! Kan ingen här slå ihop ett par teman?

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag känner inte att jag behöver någon "self destruct" för jag har Hasta La Vista på min dator(Windows Vista). Så det räcker med att jag startar datorn så är det kört. Väntar bara på att det ska bli Warpcore failure, och hela huset går upp i luften.

"You have twenty seconds to evacuate the house"

"Ut med datan, alla boxarna, micron, flickvän...flickvän? äh, skit i de, finns Import.com.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bumpar detta ämne igen:

Är det någon som har hittat, eller snickrat ihop, några snygga star trek desktop-teman till datorn? Finns gamla men dom är så usla i grafiken. Jag skulle helst vilja ha ett LCARS-tema. Tips och pointers pease!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, du fattade jag inte riktigt det här, men om jag gissar rätt så: Gör ett själv! Jag gjorde det en gång, och det blev väl rätt bra. Och dessutom blir det mer personligt då. :)

Om jag nu fattade rätt... :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst kan man göra ett själv men det tar lite tid och så ska man göra det från grunden så vill jag även ha snygga iconer, animerngar och muspekare. Dessa får man nog tillverka själv..tänkte mer om någon hade sett något snyggt tema på nätet eller så. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu