Gå till innehåll
W T Riker

Star Trek-museum

Rekommenderade inlägg

Skämtar du? Det bästa och enda star trek museum jag känner till finns i Las Vegas till i höst och heter museum of future history inne på star trek: experience. Men det ska stänga i höst. Utöver det har jag endast sätt ett par vandringsutsällningar (en på tekniska museet i stockholm för några år sedan). Annars är det stendött. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
...en på tekniska museet i stockholm för några år sedan. J.

tror jag var på den . såg en klingonunform(häftigt! ) ! tyvärr sa mamma när jag föreslog att vi skulle göra en tillsammans att det låg utanför vad hon klarar (eller så orkade hon helt enkelt inte med ett sånt projekt) .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Finns ju en medlem här på forat som äger en hel del trek-grejer! Skulle ju vara underbart om han kunde ställa ut dessa!

Ja, det projektet skulle jag verkligen se få liv i sig. Skulle vara riktigt kul att se på alla dom sakerna (och kanske även pröva något plagg?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du är ju i plaggköpartagen! ;) Vet ej vad den medlemmen hette men dat fanns en trå där det fördes en diskussion indirekt med den medlemmen som hade allt. Som jag minns det så köper han in mycket grejer. Tror säkert han var på den stora auktionen förra året. Han skulle kunna ta inträde och gå plus på detta samtidigt som han gjorde många trekkers i Sverige glada!

Utställningen behövde ju inte vara permanent men gärna återkommande! Jag såg på ett inslag på nyheterna för ett par dagar sedan där ett museum ute landet(jag kommer självklart inte ihåg vilket museum) hade en star wars-utställning som drog en massa folk. Så nog skulle det gå!

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja du är ju i plaggköpartagen! ;) Vet ej vad den medlemmen hette men dat fanns en trå där det fördes en diskussion indirekt med den medlemmen som hade allt. Som jag minns det så köper han in mycket grejer. Tror säkert han var på den stora auktionen förra året. Han skulle kunna ta inträde och gå plus på detta samtidigt som han gjorde många trekkers i Sverige glada!

Utställningen behövde ju inte vara permanent men gärna återkommande! Jag såg på ett inslag på nyheterna för ett par dagar sedan där ett museum ute landet(jag kommer självklart inte ihåg vilket museum) hade en star wars-utställning som drog en massa folk. Så nog skulle det gå!

Här har du tråden: http://www.startrekdb.se/forum/index.php?showtopic=2511

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det blir en utställning på svensk mark kommer jag gärna. Vad vore bättre än i samband med Star Trek 11:s premiär?

(Samtidigt är rekvisitan och uniformerna egentligen inte så mycket att se. The History of the Future muséet var riktigt bra, men de uniformer jag har sett hänga på lagret på Paramount Studios var inget särskilt. Inte ens Picards stol var särskilt bekväm när jag provsatt den på ett museum i LA för tio år sedan. Sanningen är att allt ser mycket bättre ut på tv än i verkligheten.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om det blir en utställning på svensk mark kommer jag gärna. Vad vore bättre än i samband med Star Trek 11:s premiär?

(Samtidigt är rekvisitan och uniformerna egentligen inte så mycket att se. The History of the Future muséet var riktigt bra, men de uniformer jag har sett hänga på lagret på Paramount Studios var inget särskilt. Inte ens Picards stol var särskilt bekväm när jag provsatt den på ett museum i LA för tio år sedan. Sanningen är att allt ser mycket bättre ut på tv än i verkligheten.)

Well, själv är det inte bara att se sakerna som skulle vara det roliga, utan att faktiskt få pröva något om möjligt :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmm om man skulle försöka ta kontakt med vederbörande som har alla dessa saker och ordna någon form av utställning...åtminstone en innan/i samband med filmen? Skulle vara en hit att kolla på detta! Och som bieffekt skulle man ju marknadsföra filmen! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu