Mr Trek Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 (edited) Första inköpet som jag fick idag blev en TOS Black Handle Phaser. Bilder: I kartong: Köpt från: www.sfbok.se (Science Fiction Bokhandelns nätbutik) Pris: 318 kr Frakt: 70 kr Pris med frakt: 388 kr Leveranstid: 5 vardagar Intryck: Det var vad jag väntade mig, en bra replica utav Trekkies favoritvapen Nr. 1. Dock var den väldigt lätt, känns som att den kan gå sönder ganska lätt. Skulle inte rekommendera att tappa den i golvet. Instruktioner ingick, likaså batterier, så både ljud och ljus funkar perfekt, man kan till och med ställa in den på phaser overload Den var väl inpackad, vilket alltid uppskattas av köpare när det gäller ömtåliga saker. Helt klart ett bra köp, speciellt sett till summan jag gav för den. Vad är det för ljuseffekter på pistolen(ja jag har funderat på att köpa en)? Edited May 5, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 5, 2009 Author Report Share Posted May 5, 2009 (edited) Lustigt att du skulle svara i tråden i samma stund som jag skulle uppdateraden, Mr Trek ;) Precis som i tv-serien är ljuseffekten röd när man skjuter. Klart du ska köpa en! Höjden av coolhet kommer du aldrig nå utan en av dessa skönheter. Updaten gäller ett par Spock öron: Köpt från: Science-fiction bokhandeln Pris: 19 kr Intryck: Det är väl vad man kan förvänta sig utav ett par gummiöron, dom funkar, men inte så mycket mer än det. Dom sitter relativt bra på öronen om man är noga med hur man trär på dom. Tyvärr blev inte dräkten klar i tid till premiären, så när den blir klar kommer den istället bäras på någon framtida sci-fi mässa & Halloween-fest istället, möjligtvis bärs den till premiären för uppföljaren till den nya filmen, om en sådan nu kommer göras. Edited May 5, 2009 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Såg en video på youtube med en phaser, där verkar det som att man kan ställa in den på olika färger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 5, 2009 Author Report Share Posted May 5, 2009 Det var lustigt, min verkar bara ha ett läge, sen låter den annorlunda också, så det kanske är en annan version personen på youtube klippet har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Lik var den i alla fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 5, 2009 Author Report Share Posted May 5, 2009 Sådär, då var den gåtan löst! Det är samma modell, men enligt den här killen: http://www.youtube.com/watch?v=HMfIEiTg1tc, så är det vissa som ändrar ljuset själva till det blå. Om du dessutom klickar på personen som lade upp ditt Yotube klipp så är det en kille som gör sina egna modifikationer på Star Trek grejer, så det är tydligen vad han gjort med sin phaser också. Kom också på att min Phaser låter som den andra också, jag hade den endast inställd på ett visst lätende. Det finns 4 olika lätenden, man kan även ställa in den på att inte göra varken ljud eller ljus när man skjuter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 När jag känner att jag har pengarna ska jag köpa en(men först fokuserar jag nog mer på serierna). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 22, 2009 Author Report Share Posted September 22, 2009 Kom just på att jag ju nu även har en Tricorder som jag som bekant köpte av en medlem här på forumet: Den kommer jag dock inte att använda till dräkten, då den är värd alldeles för mycket (tusentals kronor) för det, jag kommer istället köpa Diamond Select Toys' nya Science Tricorder som man kan köpa för en kanske 40 dollar. Min Master Replicas Tricorder kommer fortsätta förvaras så här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted December 6, 2011 Author Report Share Posted December 6, 2011 Nu när det gått lite över två år sedan mitt senaste inlägg i tråden kanske det är dags att ge en liten uppdatering. Jag har bestämt mig för att inte fullfölja projektet trots allt. Jag har inget riktigt sug att klä ut mig som Spock, eller någon annan i TOS-gänget. Det kanske inte riktigt är min grej. En Star Trek t-shirt när jag är på diverse mässor etc duger för mig. Om jag skulle ändra mig i framtiden angående projektet meddelar jag detta i tråden, som i så fall får leva vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 6, 2011 Report Share Posted December 6, 2011 Jag har heller aldrig haft någon längtan att cosplaya som någon Star Trek-karaktär. Ej heller gå omkring med Star Trek uniform. Lånade en uniform för att kunna vara med på världsrekordförsöket i somras, men annars har jag inte haft något behov av att klä mig uniform. Har i stället några Star Trek tees + sweatshirts + jacka + div pins och knappar jag kan använda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Hur vanligt är det i Sverige med star trek cosplay? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 På Sthlm Trekkers trekdagar finns det alltid några som kommer i Star Trek-uniform. Vi har en snubbe som alltid kommer dit som holodoc. Även på svenska scifi world mässorna cosplayar folk. Träffade en ung tjej som cosplayade som Katten Kirk på senaste mässan. Fotade en del på cosplayande individer på mässan. Även om jag själv inte vill cosplaya tycker jag det är jättekul med de som gör det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 (edited) Det förekom mycket (om man menar med cosplay att folk bar uniformer) på WCT när jag gick på treffar 1997-2001. Det verkar dessutom leva vidare om man tittar på bilder från senare treffar samt Star Trek 11:s premiär i Göteborg 2009. Edited December 8, 2011 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 11, 2011 Report Share Posted December 11, 2011 Ja, det brukar vara en del folk som är utklädda på WCTs treffar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts