Bebbe Posted September 12, 2008 Report Posted September 12, 2008 Vet inte om detta diskuterats men nu när STO närmar sig kanske vi ska starta ett Star Trek RPG på StarTrekDB. Vi är ju några stycken och vi har rangordning. Quote
NX-01 Posted September 12, 2008 Report Posted September 12, 2008 jovisst det är ju en bra idé. men tänk på att om man använder forumets ranksystem så kommer folk att spamma för att gå upp i rank, detta gäller inte bara rollspelet utan alla trådar. löser man dock det så att rollspelet får eget ranksystem så kan det fungera jättebra, fast vi är nog kanske lite väl få aktiva medlemmar. Quote
Bebbe Posted September 12, 2008 Author Report Posted September 12, 2008 jo, låter bra. Om vi är få aktiva kan vi bara spela med avdelningschefer och så ha NPC under oss. Quote
DrBryce Posted September 12, 2008 Report Posted September 12, 2008 jo, låter bra. Om vi är få aktiva kan vi bara spela med avdelningschefer och så ha NPC under oss. Vad är STO och NPC??? :blink: Quote
NX-01 Posted September 12, 2008 Report Posted September 12, 2008 jo, låter bra. Om vi är få aktiva kan vi bara spela med avdelningschefer och så ha NPC under oss. Vad är STO och NPC??? :blink: STO = Star Trek Online NPC = Non-player Character, alltså karaktär i spel som inte spelas av en person. Quote
Bebbe Posted September 12, 2008 Author Report Posted September 12, 2008 VI kan ju ge befodran efter hur mycket folk rollspelar. Sen kanske vi senare kan ge medaljer också för "stordåd" osv. Quote
Supreme Commander JAF Posted September 13, 2008 Report Posted September 13, 2008 son of klintoch och ett par andra hade ett rollspel för ett tag sedan men det ligger i malpåse på grund av bristande intresse. Kruxet med rollspel med få deltagare är att få alla att interagera med varandra. Har man möjligheten blir det lätt att man fördriver tiden på egen hand och det leder ju inte till spännande handling och rpg. Är ni bara några få stycken rekomenderar jag att spelet utspelar sig på ett skepp/rymdstation där spelledaren är befälhavaren och delar ut order och uppgifter som fordrar interaktion med andra. Spelledaren bestämer också vad npc (även om den termen är avsedd för datorkontrollerade figurer vilket jag antar att det inte blir frågan om här) gör. J. Quote
Jocke Posted September 18, 2008 Report Posted September 18, 2008 Flyttar till Quarks: Dator- & konsolspel där detta ämne hör hemma *FLYTTAD* Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.