Kalle Posted December 11, 2008 Report Posted December 11, 2008 Den stjärnbasen där ds9 besättningen är på när dominion har ds9 blev den förstörd då? Quote
Aike Posted December 11, 2008 Report Posted December 11, 2008 Inte enligt Memory Alphas text: http://memory-alpha.org/en/wiki/Starbase_375 Den är bara med i avsnitten i början av säsong sex. Sedan syns den inte till mer, så dess vidare öde är okänt. Kanske den nämns i litteraturen? Quote
Pjotr'k Posted December 11, 2008 Report Posted December 11, 2008 Enligt Memory Beta: http://startrek.wikia.com/wiki/Starbase_375 Där står att den fortfarande fanns år 2380 (i boken Articles of the Federation). Inga många noteringar i litteraturen om rymdbasen, dock. Quote
Supreme Commander JAF Posted December 12, 2008 Report Posted December 12, 2008 Att någonting inte finns med längre betyder inte per automatic att det blev förstört, det betyder bara att det inte är tillräckligt intressant för historien. Det är ju trots allt en stor galax med mängder av planeter och rymdstationer. (har sätt en liknande diskussion på sw:s forum). J. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.