Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Oj, nytt för mej. Var kan jag läsa om detta?

Jag letade själv efter det när jag skrev inlägget men en sökning på Google efter holopod gav inget resultat, jag ska leta vidare och återkommer när jag hittat det. Möjligt är oxå att det är något icke-officiellt jag läst men med tanke på antalet personer som lever och jobbar på ett Galaxy-skepp så är det inte otroligt att det skulle fungera så. Annars skulle folk få vänta i åratal för att få tid på holodecket.

Men som sagt så återkommer jag, med länk, så fort jag hittat var jag läst det.

Postad (redigerade)

Ett år består utav 525600 timmar, och om man delar det med besättningen (ca 1000) så har vi kvar ca 525 timmar per besättningsman.

Låt säga att en del av detta går bort då rummet måste användas i officiella eller tjänste ärenden.

Jag tänker att 400 timmar låter okej per besättningsman.

Det blir lite mer än 7,5 timme i veckan i holorummet.

Ganska okej.. eller?

Och om man då har mer än ett holorum på skeppet, så tycks det finnas gott om ledig tid.

Redigerad av Strumpan
Postad

Ojdå :rodna: 61320 timmar ska det vara.

61 timmar om året per man. Lite mer än en timme i veckan med andra ord.

Och så skall tid bort för annat så låt säga att det blir 52 timmar.

Jepp, det var inte mycket.. Blir till att spara.

Och det var det som gjorde att jag ins??g att jag måste ha gjort fel i första räkningen,

eftersom att jag började idiotförklara Voyager avsnittet där Torres springer och jagar timmar.

Postad

Glöm allt jag sagt. När jag skulle kontrollräkna igen så blev det bara 8736 timmar på ett år.

Nu vet jag inte vad som är rätt, eller vad för fel jag gjort.

Men jag tror att jag åtminstone konstaterat att jag inte skall ägna mig åt matte i alla fall..

Postad

Detta låter spännande, för jag trodde att det bara var att multiplicera 24 med 365 för att få antalet timmar per år.

Det blir 8760 ;)

Holopods låter rimligt, men jag har aldrig hört talats om några sådana.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...