Gå till innehåll
Mr Trek

Star Trek-hylla

Rekommenderade inlägg

Hej,

Min Trek-samling frodas snabbt och snart kommer mamma och pappa att tvinga mig att ha mina Star Trek DVD:er, böcker mm på mitt rum.

Så jag tänkte bygga en Star Trek hylla att ha sakerna på.

Självklart tänkte jag mig en trekkig hylla och skulle gärna få lite tips från någon som kanske byggt en eller har någon bra idé.

Hittills är min enda idé en där warpgondolerna är hyllor.

Men som sagt skulle jag gärna få lite förslag, idéer av andra trekkers som kanske själva har erfarenhet av att bygga en eller har kommit på något.

Tacksam för svar hur små eller komplexa de än är.

Tack på förhand // Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ska du bygga den i skolan eller som hemmaprojekt?

Hemma blir det väl(slöjdlärarn är så grinig och vi kommer inte att ha slöjd förrän tidigast nästa termin).

Vi har sticksåg hemma om det var så du menade.

Bat'leh idén kanske också kan funka :)

Sen kom jag på en borgkub med utdragbara hyllor design också.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu måste jag verkligen komma på något, jag beställde just 5 säsonger av DS9(som ni kanske visste) har 6 st filmer ENT säsong 1-2 och en del böcker. Snart kommer jag tvingas att ha mina ST saker på rummet!

Är det någon annan som har något förslag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nu måste jag verkligen komma på något, jag beställde just 5 säsonger av DS9(som ni kanske visste) har 6 st filmer ENT säsong 1-2 och en del böcker. Snart kommer jag tvingas att ha mina ST saker på rummet!

Är det någon annan som har något förslag?

Billy bokhyllor från IKEA är prisvärda och sväljer en hel del dvder och star trekprylar. Har själv Billy.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja, men det måste vara snart, för mina DVD-er står just nu på kanten av bokhyllan ganska instabilt, inget jag trivs med.

Ta en neutral hylla. Det är ju ända så att du vill att dina treksaker ska synas, inte just hyllan. Eller hur? För att göra något som "spacar" upp hyllan föreslår jag en cool belysning med t ex led-lampor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är ett par exempel på hur jag har gjort i ett par vita billyhyllor från IKEA

http://i42.tinypic.com/25q8ay9.jpg

http://i41.tinypic.com/k9j1wh.jpg

En vit Billyhylla 80x202x28 kostar 329 spänn så den är prisvärd, tycker jag. Med extrahyllor får man plats med 400 dvdfilmer/billyhylla (50/rad).

Den finns även i andra färger som svart eller silver. Jag föreslår en ljus hylla då dammet inte syns lika bra på en ljus yta. Så silver eller vit. Men allt beror på vad du har för möbler i resten av rummet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Även om det är ganska OT måste jag undra varför, jag tycker nämligen den är bra.

- De koncentrerade sig så hårt på att hitta fienden överallt istället för att hitta de dilemman Star Trek står för

- man utvecklade inte karaktärerna tillräckligt eller vänskapsband mellan karaktärerna

- vulkans löjliggjordes och deras logik bestod i att ofta stoppa huvudet i sanden.

- kontinuitetsfel

Dock finns det några bra avsnitt i serien, t ex Shuttlepod one, dear doctor, unexpected... och så givetvis, mest positiva med ent var designen. Jag älskar Archers rum och inredningen av NX01 generellt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo visst kan den vara lite fiende koncentrerad ibland, men jag tycker inte att ENT saknar avsnitt där man tänker en massa efter att ha sett avsnittet. Du har rätt om att Shuttlepod one, dear doctor och unexpected är underbara avsnitt. Har du sett alla säsongerna eller bara det som SVT visade(jag har hört att 3:an och 4:an är de bästa)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jo visst kan den vara lite fiende koncentrerad ibland, men jag tycker inte att ENT saknar avsnitt där man tänker en massa efter att ha sett avsnittet. Du har rätt om att Shuttlepod one, dear doctor och unexpected är underbara avsnitt. Har du sett alla säsongerna eller bara det som SVT visade(jag har hört att 3:an och 4:an är de bästa)?

Jag har sett alla avsnitt minst en gång. Det är så att jag är med i Stockholm Trekkers, en förening som visar Star Trek på stor duk, en gång i månaden och där har man visat alla avsnitt minst en gång. Faktum är att jag sett all officiell Star Trek. Allt allt allt. Men så har jag varit trekker i väldigt många år också.

Men jag kollade precis på vad ENT kostade och hittade säs 3 för 99 kr på cdon.se och kunde inte motstå att köpa den. Annars tycker jag nog att säs 1 var bäst av ent. Minus "temperal cold war".

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men jag kollade precis på vad ENT kostade och hittade säs 3 för 99 kr på cdon.se och kunde inte motstå att köpa den. Annars tycker jag nog att säs 1 var bäst av ent. Minus "temperal cold war".

Jo, jag såg ditt tips i en annan tråd, jag kommer slå till så fort jag kan!

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv ska jag strax införskaffa mig en sån här hylla:

29143932.jpg

att ha mina Star Trek figurer i. Kommer se riktigt snyggt ut. Star Trek figurer i Billy hyllor ser helt enkelt inte lika bra ut. Hyllan på bilden är en IKEA-Bertby ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, det där var ju min idé efter ett besök på IKEA för ett tag sen, har inte blivit av än dock.

Det är en kränkning att läsa folks tankar utan tillstånd bara sådär The Holy Three, skärp dig eller stå inför krigsrätt!! :lol:

Annars kan man se det som att trekkers har god smak :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu