Aike Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 (edited) Vilka avsnitt i respektive serie fokuserar på upptäckande och möten med nya kulturer och inte skjutande? Här är de jag kommer på snabbt. TOS The Cage Miri A Taste of Armageddon Devil in the Dark A Piece of the action Amok Time Journey to Babel Fler? TNG Encounter at Farpoint Who watches the watchers The Inner Light Darmok Fler? Vad finns det i DS9, Voyager och Enterprise? Edited March 2, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 Vilka avsnitt i respektive serie fokuserar på upptäckande och möten med nya kulturer och inte skjutande? Det här vore väl ett perfekt avsnittstema likadant som vi har under avsnittssidan! Ser fram emot att få läsa mer. Ett förslag vore ju VOY-avsnittet Prime Factors med mötet med sikarianerna. Avsnittet Muse tycker jag skulle passa perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 I ENT finns det många avsnitt med "First Contact" men de flesta har en del action ändå. I s1 finns: Strange New World Unexpected Terra Nova Civilization Dear Doctor Fusion De fokuserar mycket på utforskande och "First Contact" men det finns lite action i dem också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 Fler avsnitt: Tng Q who? och I, Borg, Voyager: Föregångaren till Course: oblivision och The omega directive. Dessutom finns det ett antal voyager och ds9 avsnitt som jag inte komer ihåg namnet på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts