Jump to content

Galapremiär för Star Trek

Aike

Recommended Posts

Måndagen den 20 april har Star Trek galapremiär på biografen Empire vid Leicester Square i London. Premiären är en välgöranhetsvisning i Prince´s Trusts regi. Med andra ord är det Prins Charles välgöranhetsorganisation som står bakom visningen.

Hela rollbesättningen och JJ Abrams kommer att närvara och presentera filmen.

På grund av att biljettrycket har varit stort visar de filmen på två biodukar. Huvudsalongen där biljetterna kostade 125 pund är utsåld. Det finns dock en mindre salong där det i början av denna veckan fortfarande fanns biljetter kvar. Dessa kostar 70 pund, alltså ungefär 840 kronor.

Vad jag vet kommer Abrams och company att presentera filmen i bägge salongerna.

Om man vill ha biljetter ska man gå hit:

http://princescharities.org/events-campaig...e-princes-trust

Det krävs att man har ett kreditkort, för att kunna köpa biljetterna.

Londonpremiären är dock den visning som avslutar en världsturné som startar i Sydney den 7 april. Så det finns möjlighet att se filmen på andra galapremiärer lite runt om i världen. Till exempel sker det en visning i Tyskland den 19 april.

Jag vet inte exakt var jag skall skriva det här så att alla ser det, men denna diskussion blir lika god som någon annan. Jag är nämligen i kontakt med UIP och SF Bio om några spännande saker - förhoppningsvis kan vi skriva något om det om några dagar, så missa inte nyheterna och forumdiskussionerna de närmaste dagarna. Kan tyvärr inte säga mer just nu.