Gå till innehåll
Nyhet

Svensk förhandsvisning av filmen

Rekommenderade inlägg

OBS! Detta var ett aprilskämt!

star_trek_xi_superliten.jpgSom vi rapporterat tidigare kommer flera städer i Europa och Oceanien ha förhandsvisningar av Star Trek-filmen, i god tid före världspremiären den 7-8 maj. Vi kan nu med glädje konstatera att även en nordeuropeisk ort kommer att få denna möjlighet. Det blir biosalongen Cosmonova på Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm som får ta emot förhandsvisningen två dagar efter Londonpremiären, alltså onsdagen den 22 april kl 19:00. Cosmonova har bara 262 platser så dessa lär gå åt som smör i solsken när dessa släpps under veckan som kommer. Det intressanta är dock att den mycket exklusiva IMAX-versionen är möjlig att visa på just Cosmonova.

Förhandsvisningen har kommit till ett stånd genom ett samarbete mellan UIP och Star Trek Databas och även om förhoppningarna var att vi skulle få en större biograf i ett möjligt samarbete med SF Bio (det var tyvärr svårt att få genom detta hos SF Bio) så känns det oerhört spännande att få se IMAX-versionen på en av Sveriges mycket få IMAX-biografer. Vi på Star Trek Databas har 10 biljetter som vi lottar ut bland de som hör av sig i forumdiskussionen innan klockan 18:00 ikväll onsdag. De som inte lyckas få någon av dessa platser har möjligheten att köpa biljetterna själva genom Cosmonova (gå till den 22 april och klicka på 19:00-visningen) från kl 18:00 ikväll till ett pris av 350 kronor per biljett och då ingår inträde till muséet innan. En buffé kommer att serveras till en hittills okänd extrakostnad.

OBS! Detta var ett aprilskämt!

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh vad underbart, tänk att se Star Trek på Cosmonova! Om det är här man ska anmäla sig för att få vara med i lottningen så anmäler jag mig. Underbart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantastiskt bra gjort Pjotr'k! Det kommer bli en upplevelse att se den på Cosmonova.

Om jag inte skulle till London den 20 skulle jag vara först i kön, men någon annan lär bli glad när jag inte köper en biljett :D

Samtidigt kolla med JJ Abrams och skådespelarna om de inte kan förlänga sin turné med två dagar. De kommer ju vara i London den 21 april (dan efter galapremiären). Om de får höra att det blir en IMAX-visning kanske de kommer över till Stockholm med. Det skulle generera en hel del välbehövlig förhandsreklam för filmen.

Ett sätt att få dem att uppmärksamma visningen är att ta kontakt med Trekmovie och be dem skriva om visningen. Den ene manusförfattaren Robert Orci läser den sidan.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Vi på Star Trek Databas har 10 biljetter som vi lottar ut bland de som hör av sig i forumdiskussionen innan klockan 18:00 ikväll onsdag."

Då vill jag vara med i utlottningen :w00t: :w00t: heheh, precis att jag hann innan 18:00

Aprilskämt btw va? <_<

Redigerad av j41Lbr3ak3r

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det är det, eftersom mitt senaste meddelande där jag föreslog samma sak blev raderat;)

Cosmonova kan inte visa filmen enligt en tidigare tråd här på forumet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

April, april, era dumma sillar!!!!

Det vore en önskedröm med denna nyhet, men den är tyvärr inte sann. Jag markerar nu nyheten som aprilskämt.

Vi i redaktionen satt och funderade över att alla verkligen går på det här trots att alla vet att det är den 1 april och trots att vi har lurat folk varje år denna dag. Och ni som tidigare idag skrev om att det nog var ett aprilskämt - ni kan se era inlägg här ovan. De var inte borttagna utan endast dolda - vi skall ju inte spoila, eller hur!?! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänkte väll det, lite för bra för att vara sant. Om ni har läst det andra aprilskämtet här på sidan om att Nod 3 blivit döpt Enterprise vet ni att jag(och resten av klassen) blev lurad av lärarna i skolan idag och när man väl blivit lurad en gång är man på sin vakt och blir inte lurad igen :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg