Borgmi Posted April 28, 2009 Report Posted April 28, 2009 I något voyageravsnitt sitter Tuvok och mumlar/mediterar och säger något i stil med "control is the essens of logic" blablabla, "I am in control". Någon som kan resten? Jag är osäker på hur det hela går till, men skulle uppskatta om någon kunde bidra med hela ramsan. Tack! Quote
Supreme Commander JAF Posted April 29, 2009 Report Posted April 29, 2009 Jag tror att någon av forummedlemmarna har denna ramsa som sin signatur men hur var det nu då? Controll is the essence of logic, Logic is needed for controll. I am in controll... Kanske? J. ps och så rasar hela saken han bygger ihop vilket tyder på att han inte är i kontroll... ds Quote
Borgmi Posted April 29, 2009 Author Report Posted April 29, 2009 Precis den! Jag tror att den är något längre, men vi tänker på samma. Jag kommer bli tokig om jag inte löser det snart. Quote
Commander Michels Posted April 29, 2009 Report Posted April 29, 2009 Kan det vara det avsnittet då Tuvok mindmeldar med Suder och blir helt berserk? Skulle kunna vara möjligt... Quote
crazy_voyager Posted May 1, 2009 Report Posted May 1, 2009 Jo jag tror det är det avsnittet. Han bygger med kuber eller nåt och mumlar nåt om foundation och logic och control. Quote
Expendable Ensign Posted May 18, 2009 Report Posted May 18, 2009 Structure. Logic. Function. Control. A structure cannot stand without a foundation. Logic is the foundation of function. Function is the essence of control. I am in control. I am in control. Tuvok säger detta samtidigt som han försöker bygga en Keethara i avsnittet Flashback. Quote
Recommended Posts