Gå till innehåll
MovieZine

Förhandsvisning 5 maj i Sthlm!

Rekommenderade inlägg

Jo, visst är det en del av grejen att gå på premiärdagen och klä ut sig och allt. Men orkar man inte vänta, eller ändå tänkt se nya Star Trek fler gånger, bjuder MovieZine på en förhandsvisning - biljetterna släpptes igår så skynda! Mer info hittas på moviezine.se/startrek.

Vilka är med mig på förhandsvisningen på tisdag? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter spännande men jag ska se filmen på premiärdagen så jag ger mig nog till tåls då. Däremot var det lite lockande att vara sådan där säkerhetspersonal och springa runt i nvgs :D . Hoppas att ni klär ut dem i stjärnflotte uniformer dagen till ära! ;) J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår inte varför de har en gratisvisning. De flesta som går hade ändå betalt för att se filmen och de som går bara för att det är gratis hade ändå inte gått.

Jag fick ett antal fribiljetter till en Bruce Willis-film för ett par år sedan. Visst, filmen var bra och det var kul att gå med polare, men någon word of mouth-reklam fick inte filmbolaget från mig. Jag minns inte ens vad filmen heter. :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mun mot mun metoden anses nog viktig vad det gäller att få ut gratisreklam om filmer, aike! Dessutom är förhandsvisningar ett bra sätt för leverantörerna att ta reda på om filmen funkar i det aktuella landet (och funkar alls i ursprungslandet!). Så förhandsvisningar fyller en dubbel funktion. Dessutom måste ju journalister beredas tillfälle att se filmen så att deras tidningar kan recensera den. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mun mot mun metoden anses nog viktig vad det gäller att få ut gratisreklam om filmer, aike! Dessutom är förhandsvisningar ett bra sätt för leverantörerna att ta reda på om filmen funkar i det aktuella landet (och funkar alls i ursprungslandet!). Så förhandsvisningar fyller en dubbel funktion. Dessutom måste ju journalister beredas tillfälle att se filmen så att deras tidningar kan recensera den. J.

Jo, allt detta stämmer om man pratar generellt och idealiskt om gratisvisningar. Men att visa filmen gratis två dagar före premiären lär inte påverka öppningshelgens resultat nämnvärt. Om det gör det så är det nog snarare negativt i detta specifika fallet.

Om jag hade haft förhandsvisningar som var gratis skulle jag bjuda in personer som kan påverka många att se filmen och inte vem som helst. I detta fallet hade t ex Pjork varit självskriven och t ex gymansielever, ungdomar osv med stort kontaktnät.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, Aike! För jag antar att det är jag som är Pjork... Jag skall komma ihåg dig nästa gång som jag har en gratisvisning av någon film!(Vilket dock aldrig lär hinna).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu