Nyhet Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 För några dagar sedan hade jag ett långt samtal med en journalist från GP som representant för Star Trek & Star Trek Databas. Intervjun koncentrerade sig på de tekniska innovationer som blivit följden av att många forskare faktiskt inspirerats av TV-serierna och filmerna. Ni kan läsa en del av hela intervjun här Källa [ Till originalnyheten ]
Fmi Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Bra intervju. Synd bara att de inte gav mer detaljer, men det är väl att vänta av en dagstidning :P
Fleetadmiral Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Jo, du har rätt Fmi. Journalisten har filtrerat bort ungefär 90% av vad jag sa (han kanske inte förstod mer )
Mr Trek Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Han skrev att du blev lite svår att stoppa :P Finns det något tema för Star Treks inverkan på forskningen på databasen? Annars är det dags att vi får ett! Och då kan du ta med allt!
Fleetadmiral Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Ingen dum idé Mr Trek! Kan vara vettigt nu när man är varm i kläderna också...
Aike Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Det var en kul artikel. Jag har dock för mig att artikelförfattaren gillar Star Trek.
Expendable Ensign Posted May 18, 2009 Report Posted May 18, 2009 Har läst igen den nu. Det är jätteroligt att databasen får lite uppmärksamhet i pressen. Tyvärr var artikeln rätt så innehållsfattig och slarvigt skriven. Ingen dum idé Mr Trek! Kan vara vettigt nu när man är varm i kläderna också... En synnerligen god idé. Det skulle vara en mycket uppskattat läsning.
Recommended Posts