Aike Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Ett av de mest klassiska datorspelen är tillbaka. Lucasarts släpper en uppdaterad version av det första spelet som heter Monkey Island Special Edition. http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland/ Men inte nog med det. Telltale släpper fem episoder som heter Tales of Monkey Island. http://www.telltalegames.com/monkeyisland Detta är ju bland de bästa spelen som nånsin gjorts och filmserien The Pirates of the Caribbean har ju lånat enormt från dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Jag skäms nästa att säga det men jag har inte spelat något av Monkey Island-spelen. Vet inte varför egentligen då jag verkligen gillar Lucasarts övriga peka-klickaspel som Sam & Max, Maniac Mansion och Indiana Jones. Dags att ta tag i detta nu när första spelet släpps igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Blir spännande att se hur det blir. Monkey Island är ju sannerligen klassiker. Jag ryser alltid av nostalgi när jag lyssnar på den underbara themelåten ( ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Trevligt, Monkey Island-spelen är några av mina favoritspel (endast Zelda: Twilight Princess ligger högre på min lista) och jag är verkligen sugen på att köpa special edition. Är även lite sugen på de nya episoderna, men jag tycker egentligen inte om att de är i 3D: Monkey Island gör sig bäst i 2D. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 Typiskt att det bara släpps till PC och Xbox 360. Jag har ingen 360 och har ingen lust att hålla på att uppgradera min PC hela tiden för att kunna spela de senaste spelen. Varför kan man inte släppa spelen till PS3 också. Nintendo DS skulle vara perfekt konsol för Monkey Islandspelen dessutom. Är det fler än jag som följer E3? Hittills tycker jag att Nintendo har haft bästa presskonferrensen. Spelet jag ser mest fram emot är Golden Sun 3. Största besvikelsen var att det exklusiva PS3spelet Final Fantasy XIV är ett onlinespel. Suck! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 3, 2009 Author Report Share Posted June 3, 2009 Jag skäms nästa att säga det men jag har inte spelat något av Monkey Island-spelen. Vet inte varför egentligen då jag verkligen gillar Lucasarts övriga peka-klickaspel som Sam & Max, Maniac Mansion och Indiana Jones. Dags att ta tag i detta nu när första spelet släpps igen. Kan bara instämma. Gillar man ovannämnda spel gillar man Monkey Island med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 (edited) Typiskt att det bara släpps till PC och Xbox 360. Jag har ingen 360 och har ingen lust att hålla på att uppgradera min PC hela tiden för att kunna spela de senaste spelen. Varför kan man inte släppa spelen till PS3 också. Nu vet jag i och för sig inte vad du har för dator men specifikationskraven för Tales of Monkey Island är inte allt för höga. Operating system: Windows XP / Vista Processor: 2.0 GHz + (3 GHz Pentium 4 or equivalent rec.) Memory: 512MB (1GB rec.) Video: 64MB DirectX 8.1-compliant video card (128MB rec.) Sound: DirectX 8.1 sound device DirectX®: Version 9.0c or better Nintendo DS skulle vara perfekt konsol för Monkey Islandspelen dessutom. Jag kan tänka mig att denna typ av spel borde passa utmärkt. Som en liten tröst ska det gå att spela de gamla spelen med hjälp av SvummVM för DS. SCUMM är motorn som drev många av de gamla Lucasarts-klassikerna. ScummVM finns till många olika plattformar och det finns även några spel att ladda ner gratis (och lagligt). Är det fler än jag som följer E3? Hittills tycker jag att Nintendo har haft bästa presskonferrensen. Spelet jag ser mest fram emot är Golden Sun 3. Största besvikelsen var att det exklusiva PS3spelet Final Fantasy XIV är ett onlinespel. Suck! Till och från. Läser mest korta nyheter som rapporteras därifrån. Såg förresten att Final Fantasy inte skulle vara helt PS3-exklusivt då det släpps på PC också. Edited June 3, 2009 by Expendable Ensign Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 3, 2009 Report Share Posted June 3, 2009 (edited) Tack för det Om någon annan står får fixandet och trixandet på min DS välkomnar jag det. En anledning till att jag skaffar konsoler och spelar på är att det är enkelt. Ingen installation krävs. Bara köpa spelen och börja spela. Jag har många dåliga erfarenheter av PCspel man måste patcha för det inte funkar på en gång osv. Orkar inte ta mig tid till sånt. Jag vill spela och inte hålla på finula på lösningar till hur jag ska kunna spela. Vidare gillar jag handkontroller, speciellt ps3ans trådlösa dualshock, även om den inte är lika bekväm att hålla i som GameCubekontrollen. Förövrigt så har jag en gammal laptop med windows xp (är allergisk mot vista) som inte har speciellt bra prestanda men funkar till det jag behöver den till + spelen civilization 2 o 3. Jag såg att FF även kommer till PC, men igår på presskonferrensen påstod sony att de hade ensamrätt till spelet. Edited June 3, 2009 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts