Nyhet Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Bob Orci och Alex Kurtzman som skrev manuset för den nya filmen har svarat på ett antal frågor från trekkers på TrekMovie. Här följer några "höjdpunkter" (spoilers för er som ännu inte har sett filmen): 10 000 överlevande i Vulcan-katastrofen, räknar bara de som var på Vulcan vid tidpunkten för katastrofenÄldre Spock kommer att böja sig för ett tidsdirektiv för att minimiera introduktion av framtidsteknologiEnterprise byggdes på Riverside skeppsvarv, för att hedra minnet av George Kirks uppoffring Den nya tidslinjen är fortfarande bunden till större händelser som Botany Bay och V'GerIngen kanonisk förklaring för vad Naradas besättning gjorde de 25 åren de väntade på SpockAmiral Archer, som Scotty nämnde, är samma Archer som kommenderade Enterprise NX-01Det finns pengar eller något slags kreditsystem i det här universumetDe har inget namn för den nya tidlinjen inom arbetslagetMemory Alpha var en ovärderlig källa i arbetet med filmenDet nya stjärndatumsystemet fungerar genom att man tar jordåret och sen sätter dagen på året efter en decimal, vilket betyder att det nu borde vara stjärndatum 2009.166 (hur det här systemet skall verka vettigt för icke-jordiska arter kan diskuteras eftersom de inte har 365,6 dagar per år) Hela artikeln hittas på källan. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 15, 2009 Report Share Posted June 15, 2009 Jag måste bara säga att jag tycker att det nya stjärndatumsystemet är fullkomligt idiotiskt. Hur skall systemet verka vettigt för de som inte har 365,6 dagar per år och 24 timmar per dygn!? Det är nästan lite artdiskriminering om ni förstår vad jag menar med det... federationen är helt enkelt inte sådan(iallafall inte den jag lärt känna i de andra ST-serierna och filmerna). Jag är lite upprörd över detta :förbannad: :klingon: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 Det där med dagar kan jag hålla med om men jag tycker ändå att år känns som en vättigare utgångspunkt än det tidigare. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 Jag tror inte man bryr sig något om andra arter. Vi är här på jorden och det är här för oss människor som det ska finnas någon logik i stjärndatumsystemet. Det är vad jag gissa i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 Ja, men det är ju lite otrekkigt eller vad man skall kalla det... Federationen har ju brukat vara öppna mot andra arter(men det kanske inte är så i JJverse). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 Jag tycker ändringen var lite onödig. De kunde bara frågat vilket år det var. Det nya systemet är enklare, men ändå så får man tänka till när man hör det. Personer som aldrig har sett Star Trek lär inte förstå det heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 17, 2009 Report Share Posted June 17, 2009 Ja, och personer som gillar Star Trek ogillar det(iallafall jag), en onödig ändring som inte många blir glada över med andra ord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 17, 2009 Report Share Posted June 17, 2009 Skaparna tänker nog som så att ska det ändra så ska allt ändras. Men jag håller med om att det var en onödig ändring. De som inte är trekkers bryr sig säkert inte och de som är trekkers irriterar sig troligen de flesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts