Gå till innehåll
Nyhet

Namninsamling för att återställa alla förändringar som skedde i Star Trek-filmen *Spoilers*

Rekommenderade inlägg

Trekkern Anthony O'Leary vill att alla förändringar som skedde i Star Trek ska återställas. Därför har han startat en namninsamling som ska skickas till Paramount. Namninsamlingen finns här.

O'Leary är främst upprörd över att Vulcan förstörs i filmen, och skriver:

Jag älskar Star Trek – har alltid gjort det och kommer alltid att göra det, MEN - Den nya filmen är inte Star Trek, i bästa fall är det en icke-kanonfilm. Jag har sett den två gånger och är fortfarande bestört pga det som händer i den. Händelserna förstörde så mycket av Trekvärlden och dess kontinuitet. En person som älskar serierna skulle veta att Gene Roddenberry inte skulle ha tillåtit att Vulcan förstördes. Vulcan är Star Treks själ. Den här nya tidslinjen (om den accepteras) förstör 40-års kontinuitet.

Han har också startat en hemsida som heter just restorevulcan.com.

Intresset för hans idé verkar dock litet. Just nu har bara nio personer skrivit på hans namninsamling.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Han har något argument varför den gamla tidslinjen upphör helt och hållet om man kollar på länkarna.

Jaha, ok. Då kanske förklaringen Orci & Kurtzmann gav oss inte duger enligt honom, men ska man gå in på teknikaliteter så skulle man störa sig på i princip allt, oavett vilken film/serie man ser på. Huvudsaken är iaf att dom är lagen just nu vad beträffar Star Trek, och enligt dom är det här en annan tidslinje.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår faktiskt inte varför folk vill att Vulcan ska komma tillbaka. Planeten är nästan inte alls med i TOS, TNG, Vgr och DS9. Sedan förekommer den lite oftare i Enterprise, men där finns den ju kvar i bägge tidslinjerna.

Det är ju Spock som är den viktiga figuren, inte hans kultur och artfränder i sig. Jag bryr mig i alla fall inte om Vulcan, däremot snarare om hans respons till händelsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Orci & Kurtzmann gav oss inte duger enligt honom.....Huvudsaken är iaf att dom är lagen just nu vad beträffar Star Trek,

men då kan man lika gärna säga att alla som skrivit nåt om Star Trek har haft lika mycket bestämmanderätt t.o.m. de som blandat in Alf och Teletubbies i besättningen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du sett filmen än(annars känns det lite dumt att nästan kritisera den)? Det är ju dem som skriver den officiella ST:n och den är ju kanonförklarad, det är ju tyvärr inte trekkies som bestämmer vad som är kanon...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Orci & Kurtzmann gav oss inte duger enligt honom.....Huvudsaken är iaf att dom är lagen just nu vad beträffar Star Trek,

men då kan man lika gärna säga att alla som skrivit nåt om Star Trek har haft lika mycket bestämmanderätt t.o.m. de som blandat in Alf och Teletubbies i besättningen

Håller jag inte med alls om, det blir ju ingen cannan utav fanfiction, heller inte de flesta böcker som publiceras.

Finns det verkligen någon som skrivit med ALF i Star Trek? Vet att TofuMannen tagit upp diskussionen här på forumet en gång, att det hade varit kul.

Redigerad av The Holy Three

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Objektivt är filmen kanon. Den uppfyller kravet att vara filmad och Nero och Spock Prime kommer ju från den gamla tidslinjen som följer händelserna i Nemesis. Just att det är en ny tidslinje kan förklara övriga förändringar.

Sedan kan man alltid hävda subjektivt att den inte är det. Men det har mer att göra med ens egna förväntningar vad Star Trek är. Hade något slags genomsnitt vad trekkers tycker anv??nts, så hade ju Enterprise oxh en del annat riskerat att förklaras som icke-kanon.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg