Jump to content

Javier Bardem nämns som ny Khan i Star Trek 12

Nyhet

Recommended Posts

I flera intervjuer och artiklar med manusförfattarna Roberto Orci och Alex Kurtzman nämns nu Javier Bardem som en ny Khan, enligt Trekmovie.

Orci och Kurtzman har inte påbörjat arbetet med manuset till Star Trek 12 ännu och överväger både en ny historia respektive en där Kirks ärkenemesis Khan återvänder. Orci:

Om vi väljer, säg, Javier Bardem som den nye Khan, som kämpar mot Chris Pine och Zachary Quinto, så har du automatiskt fått fansen intresserade och samtidigt skapat uppmärksamhet bland allmänheten.

Javier Bardem, 40, är en spansk skådespelare som är mest känd för att ha spelat en psykopatisk mördare i No Country for Old Men. Filmen valdes till ??rets bästa film vid Oscarsgalan 2007 och Bardem fick en Oscar för bästa biroll.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Jag tror att Bardem skulle vara ett utmärkt namn för Khan. Han var No Country for Old Mens stora behållning där han spelade en lugn, metodisk psykopat. Han kanske inte kan kopiera Montalbans mer aristokratiska stil, men han kan göra rollen till sin egen, vilket förmodligen är bättre än en ren efterapning.

Det enda konstiga är dock att man nämner ytterligare en spansktalande skådis, när Khan egentligen är från Indien. :D

Varför inte? Man vill göra en omstart och vad är mer naturligt än en ny kirk och en ny khan? Och jag skulle gärna se vad star treks mest episka skurk någonsin kan göra med all ny teknik (och då menar jag inte bara all 2900 tals teknik!) till sitt förfogande. Men jag hoppas verkligen inte att de bara gör en simple remake av the wrath of Khan utan tar honom ytterligare ett steg i evulutionen. J.

För att det är väldigt onödigt och fegt att dra in en skurk från tidigare när dom som dom själva sagt, har så många andra möjligheter nu med den nya tidslinjen. En ny besättning är givetvis nödvändigt för en omstart, men att det skulle vara naturligt att även dra med Khan håller jag inte med om.

• 2 weeks later...

Jag vet inte om jag ska jubla eller gråta åt denna nyhet :blink: Visst, Javier skulle nog passa utmärkt som Khan, men problemet är som så att jag gömmer mig bakom soffan så fort han är i bild. Han är bland de mest visuellt läskiga människor jag kan komma att tänka på. Seriöst, en gång vaknade jag helt vettskrämd av att ha drömt om Javier Bardem, inget skämt.

• Create New...