Nyhet Posted July 16, 2009 Report Share Posted July 16, 2009 Deep Space Nine kommer tillbaka som serietidning, skriver Andrew Steven Harris på sin blogg. Om allt går som det ska kommer IDW Publishing att berätta om planerna nästa vecka på Comic Con i San Diego. Enligt Harris, som tidigare har arbetat på förlaget som redaktör, har IDW anställt en manusförfattare och letar efter en tecknare. Precis som andra Star Trek-tidningar från förlaget blir det en miniserie i 4-6 nummer. Harris vet inte i vilken tidsepok serien kommer att utspelas i, men tror att det blir under tv-serien och inte efter dess slut. Sålunda kommer den inte att motsäga Relaunchromanerna som har getts ut under 2000-talet. Senaste gången Deep Space Nine fanns som serietidning var hösten 2001. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Kul, jag har precis börjat kolla på DS9(har sett till avsnittet Dax) så dessa kanske jag införskaffar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Gissningsvis kommer serietidningen att handla om Domionkriget. Det är en stor konflikt som vad jag har uppfattat bara har speglats mycket översiktligt av ds9. Det är ju trots allt en begränsad mängd saker man kan få med i en tv serie. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Har du sett DS9? Jag trodde dominionkriget var ett tema som gick i stort sett hela tiden under de 2 sista säsongerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Av nån´anledning så misstänker jag att han har sett DS9 :blink: Han menade nog att man hade kunnat, i serietidningsform, uttömma mer på djupet om dominionkriget. Det var ju ganska vitt och brett och det bråkades på många fronter och många stora och små intriger utspelades och...well du hajar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 I tidigare DS9-utgåvor (och andra serier dessutom) så har de fokuserat mycket på detaljer i personers liv, mer det än att framföra en övergripande story. Detta är säkert mycket för att de riktar sig till en yngre publik och jag tror inte att de kommer att göra särskilt annorlunda här. Med IDW i serie-ledning (om ni ursäktar vitsen) har visserligen detta skiftats något, så man vet ju aldrig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 17, 2009 Report Share Posted July 17, 2009 Ja och krig tilltalar ju unga manliga serietidningsköpare :-) J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted July 18, 2009 Report Share Posted July 18, 2009 Jag undrar, böcker, Relaunchromanerna, handlar de om vad som händer efter DS9 slutar? Är dom bra? Borde man läsa dom? Är det någon som har dom böckerna så man kan få låna dom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts