Mr Trek Posted August 1, 2009 Report Share Posted August 1, 2009 (edited) Jag och en "trekvän" (och delar av båda familjer) ska ha en ST kväll på onsdag och vi vet inte riktigt vad vi ska visa, en fundering jag har är Enterprise och i sådana fall från och med avsnittet "The Expanse 2.26", jag vet lite om vad som kommer att hända och jag tänkte fråga om hur bra avsnitten är (och i sådana fall visar vi nog så långt vi hinner efter det andra vi planerat)? Edited August 1, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 1, 2009 Report Share Posted August 1, 2009 (edited) Avsnitten är bra, men ni kan knappast hinna se hela Xindi-konflikten på en kväll. Så ni får nog planera in flera. Edited August 1, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 1, 2009 Author Report Share Posted August 1, 2009 Om vi ser ser vi så länge vi orkar ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 1, 2009 Report Share Posted August 1, 2009 Om vi ser ser vi så länge vi orkar ;) De flesta avsnitten är bra och slutet förtjänar att ses i ett helt svep. Men det är ganska litet handling utkletat på en väldigt lååång säsong så man kan nog tycka att det är mycket utfyllnadshistorier. Men en del är riktigt bra! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 5, 2009 Author Report Share Posted August 5, 2009 (edited) Det är iallafall vad det blir ikväll. Vi börjar med "The Expanse" och kör på så länge vi orkar på "captain Kirks" projektor(undrar hur stor duken är ) Edited August 5, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 5, 2009 Author Report Share Posted August 5, 2009 Nu har vi sett "The Expanse" och "The Xindi", synd att vi inte hann mer (småbarn skulle lägga sig, nästa gång blir det hos mig så vi lär hinna med mer ). Avsnitten var riktigt spännande och man vill verkligen se mer, det var actiontypen av avsnitt vilket inte gör något lite då och d?? . Jag hoppas bara att det inte blir det enda i säsongen... Vi planerar redan en till ST-kväll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Hela den tredje säsongen av Enterprise är utmärkt enligt mig. Nu var det rätt länge sedan jag såg det (var det 2004 eller något sådant det gick?), men jag minns det fortfarande som något av det bästa i Trek-väg. Jag vet inte om jag fortfarande skulle tycka så, men när det begav sig så var det verkligen veckans höjdpunkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 6, 2009 Author Report Share Posted August 6, 2009 (edited) Dem gick inte i sverige (förrän i år), men den gick i USA 2003-2004. Edited September 21, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted August 8, 2010 Report Share Posted August 8, 2010 Ganska gammal tråd men jag har nyligen sett säsong 3-4 av Enterprise. Xindi konflikten var intressant och rolig att följa, imo är serier som bäst när det är en långgående story. DS9 hade Dominion-kriget. Det ända jag inte riktigt gillade var avslutning en av hela Xindi-arken, kändes riktigt onödigt att åka tillbaka i tiden. Både storm front 1 och 2 var rätt intressanta avsnitt att se men det var inte riktigt så här jag ville Xindi-konflikten skulle sluta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts