The Holy Three Posted August 8, 2009 Report Share Posted August 8, 2009 Den 3:e och 4:e oktober kommer Sci-fi mässan till Helsingborg. Hittills har endast en gäst bokats, och det är: Richard Kiel - Skurken Jaws i ett antal Bondfilmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 8, 2009 Report Share Posted August 8, 2009 Jaws måste ha fast abonemang med sci fi mässan eller något. Han dyker alltid upp som di säger. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 8, 2009 Author Report Share Posted August 8, 2009 Ja det är väl 3:e eller 4:e gången han är här nu. Funderar dock på att ta en autograf av honom denna gång, har alltid missat honom förut. Är ett stort Bond fan och skulle vilja ha hans signatur på James Bond väskan jag har med samtliga Bondfilmer i 2-disc varianter (exkl Daniel Crag filmerna). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 17, 2009 Author Report Share Posted August 17, 2009 (edited) Ny gäst: Chris Sarandon - The Nightmare Before Christmas, Den Onda Dockan, Fright Night Ovanlig gäst, vilket bara är ett plus. Fright Night är en av mina favoritskräckisar, så en autograf från honom lär inte vara en omöjligt för min del. Edited August 17, 2009 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 28, 2009 Author Report Share Posted August 28, 2009 Jaha, oj va kul. Här var vi allt originella. Gissa vem som är den 3:e gästen på denna mässa? Danny Trejo - Desperado, Con Air, From Dusk Till Dawn Det här börjar bli löjligt. Ska dom pracka på oss ÄNNU en mässa per år och samtidigt pracka på oss SAMMA gäster? Det här är för sjutton den TREDJE gången Danny Trejo kommer hit - på ETT ÅR!! Suck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flow My Tears Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 Det är ju knappast svårt att förstå varför äldre gäster kommer tillbaka. Dels styr den ekonomiska biten vem man kan kontraktera, sedan väger man säkert in faktorer om gästerna har varit omtyckta av besökarna tidigare samt om gästerna själva blev nöjda. Sedan är det ju första gången som Helsingborg står som värd för ett sådant här arrangemang och då är det väl givet att även Helsingborgsborna ska få chansen att träffa sina idoler och kunna ta en autograf/bild tillsammans med dom. Det finns ju dom som inte haft chansen att besöka en sådan här mässsa tidigare så varför skulle dom inte bjuda in gäster som varit i dom andra städerna tidigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 31, 2009 Author Report Share Posted August 31, 2009 Det är ju knappast svårt att förstå varför äldre gäster kommer tillbaka. Dels styr den ekonomiska biten vem man kan kontraktera, sedan väger man säkert in faktorer om gästerna har varit omtyckta av besökarna tidigare samt om gästerna själva blev nöjda. Sedan är det ju f??rsta gången som Helsingborg står som värd för ett sådant här arrangemang och då är det väl givet att även Helsingborgsborna ska få chansen att träffa sina idoler och kunna ta en autograf/bild tillsammans med dom. Det finns ju dom som inte haft chansen att besöka en sådan här mässsa tidigare så varför skulle dom inte bjuda in gäster som varit i dom andra städerna tidigare? Jag bor varken i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Helsingborg men har trots det lyckats ta mig till dessa mässor förut. Nu bor vi inte i USA där städer ligger timtals med flyg ifrån varandra, att ta sig från A till B är inte så svårt i detta land, men visst kan man ha missat en mässa förut. Sen tvekar jag starkt på att han resonerar på detta vis: "Nu ska jag vara snäll och låta Helsingborgborna träffa Danny Trejo dom med!" Resonerar man på det viset kan man ju spendera varje mässa till att recycla gamla gäster, nu i andra städer för att alla ska få chansen Jag har varit på de två mässor där Danny Trejo varit gäst, och han var inte direkt den mest upptagna om man säger så. Känns mer så att han är en lätt gäst att få, sen har han väl Danny's nummer på sin speed-dial. Visst kan man bjuda in tidigare gäster på mässan igen, men att boka samma gäst tre gånger på ett år är minst en gång för mycket, det blir overkill och jag är väldigt säker på att vi som besöker mässan ofta inte finner det alltför kul med en sån gäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flow My Tears Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Jag bor varken i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Helsingborg men har trots det lyckats ta mig till dessa mässor förut. Nu bor vi inte i USA där städer ligger timtals med flyg ifrån varandra, att ta sig från A till B är inte så svårt i detta land, men visst kan man ha missat en mässa f??rut. Alla kanske inte har tid eller råd att åka land och rike runt bara för att besöka mässor. Sedan kan det vara rätt krångligt att ta sig från punkt A till B beroende på vart man bort och hur förbindelserna är mellan dessa ställen. Nu kan vi ju vara glada för att mässorna dyker upp på fler ställen med tanke på hur det var när Isberg startade upp det hela. Då hade folket inte mycket val om man jämför med hur vi har det i dagsläget. Sen tvekar jag starkt på att han resonerar på detta vis: "Nu ska jag vara snäll och låta Helsingborgborna träffa Danny Trejo dom med!" Resonerar man på det viset kan man ju spendera varje mässa till att recycla gamla gäster, nu i andra städer för att alla ska få chansen Jag har varit på de två mässor där Danny Trejo varit gäst, och han var inte direkt den mest upptagna om man säger så. Känns mer så att han är en lätt gäst att få, sen har han väl Danny's nummer på sin speed-dial. Lustigt, för det är EXAKT så som Isberg resonerar. Det har han själv sagt när jag har pratat med honom. Det finns liksom ingen som helst anledning att INTE ta med tidigare gäster just av den anledningen att dom har varit vid någon av dom tidigare mässorna. Visst kan man bjuda in tidigare gäster på mässan igen, men att boka samma gäst tre gånger på ett år är minst en gång för mycket, det blir overkill och jag är väldigt säker på att vi som besöker mässan ofta inte finner det alltför kul med en sån gäst. Det kanske inte är så roligt för dig men jag tycker det är en fin gest. Sedan tror jag knappast att gästerna styr antalet besökare, många är där för att träffa vänner, både nya som äldre och passar även på att fynda bland försäljarna. Se bara på dom tidigare större namnen som man dragit till mässorna, dom visar ju att bara för att man är känd så betyder det inte att alla besökare kommer stå i kö för att ta din autograf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Alla kanske inte har tid eller råd att åka land och rike runt bara för att besöka mässor. Sedan kan det vara rätt krångligt att ta sig från punkt A till B beroende på vart man bort och hur förbindelserna är mellan dessa ställen. Nu kan vi ju vara glada för att mässorna dyker upp på fler ställen med tanke på hur det var när Isberg startade upp det hela. Då hade folket inte mycket val om man jämför med hur vi har det i dagsläget. Alla nej, givetvis inte. Where there is will... Lustigt, för det är EXAKT så som Isberg resonerar. Det har han själv sagt när jag har pratat med honom. Det finns liksom ingen som helst anledning att INTE ta med tidigare gäster just av den anledningen att dom har varit vid någon av dom tidigare mässorna. Definitivt lustigt. Klart det finns anledningar till att inte ta med tidiga gäster också, som att det blir overkill med vissa som det blir nu med 3 besök för Danny Trejo på ett år. Det kanske inte är så roligt för dig men jag tycker det är en fin gest. Sedan tror jag knappast att gästerna styr antalet besökare, många är där för att träffa vänner, både nya som äldre och passar även på att fynda bland försäljarna. Se bara på dom tidigare större namnen som man dragit till mässorna, dom visar ju att bara för att man är känd så betyder det inte att alla besökare kommer stå i kö för att ta din autograf. Det är många det inte är roligt för då det är väldigt många som går på dessa mässor som inte är första-gångare. Det är väl självfallet att antalet besökare till viss del styrs beroende på vilka gäster som kommer. Inte helt, men till viss del. De är ju så kallade dragplåster för många. Att precis alla inte kommer stå i kö för att få autograf ev en känd gäst är väl underförstått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 5, 2009 Author Report Share Posted September 5, 2009 4:e och sista gästen har nu blivit klar: Warwick Davis - Leprechaun, Star Wars Ännu en gäst man sett otalet många gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 1, 2009 Author Report Share Posted October 1, 2009 Jaha, då bär det av till mässan för min del redan idag. Ska ner med ett par kompisar och sedan sova över hos en bekant där nere. Imorrn ska vi till Köpenhamn under dagen och leta serietidningar, på lördag blir det sci-fi mässa och till sist på söndag blir det leksaksmässan, även den i Helsingborg. Ska bli riktigt kul, hoppas jag hittar några coola Star Trek grejer att lägga till i samlingen. Hoppas personligen på någon Mego figur på leksaksmässan, MOC (Mint On Card). Hoppas ni som ska på mässan kommer ha det roligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 Jaha, då bär det av till mässan för min del redan idag. Ska ner med ett par kompisar och sedan sova över hos en bekant där nere. Imorrn ska vi till Köpenhamn under dagen och leta serietidningar, på lördag blir det sci-fi mässa och till sist på söndag blir det leksaksmässan, även den i Helsingborg. Ska bli riktigt kul, hoppas jag hittar några coola Star Trek grejer att lägga till i samlingen. Hoppas personligen på någon Mego figur på leksaksmässan, MOC (Mint On Card). Hoppas ni som ska på mässan kommer ha det roligt! Klämmer båda mässorna på söndag. Tyvärr brukar Star Trek-utbudet vara extremt klent på leksaksmässan. Det är nog större chans att hitta något på scifi-mässan. Men hoppas kan man ju alltid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 2, 2009 Report Share Posted October 2, 2009 Alltid trevligt att se dej här på DB även om dina besök är sparsmakat frekventa!;) Så det är inget som ämnar du köpa något på dessa mässor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted October 3, 2009 Report Share Posted October 3, 2009 Mina besök är ganska frekventa, även om antalet inlägg inte återspeglar det. Mest aktiva i TSS:s forum, men får ibland för mig att ta ett snedsteg lite då och då. Vad det gäller inköp på mässorna, så har jag besökt scifi-mässan de senaste 10 åren i Malmö så jag förväntar mig v??l inte så mycket nytt där. Och vad det gäller Leksaksmässan, så brukar Star Trek-prylarna lysa med sin frånvaro. Det har dykt upp lite figurer, som t.ex. Mego, men det är inte ofta och jag har aldrig sett något Mego MOC där (även om jag nu inte är på alla deras mässor). Men jag håller tummarna. Har man tur så kan man utöka samlingen med något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2009 Author Report Share Posted October 4, 2009 Kom nyss hem från mina 4 dagar i Helsingborg. Kan lätt säga att det här var den hittills sämsta mässan jag varit på. Hallen var väldigt liten, det kändes som att gå omkring i en gympasal, golvet var av parkett. Kändisarna satt denna gång uppe på en scen som kändes dåligt organiserad, man kunde knappt se vilken kö var till vilken kändis. Utbudet kändes även mindre än vid övriga tillfällen. Själva hallen låg mitt ute i ingenstans också, svårt att hitta. Ståndet med Star Trek grejerna var tyvärr inte närvarande på den här mässan, vilket inte gjorde saken bättre. Vi var klara på kanske 90 minuter när vi annars brukar gå omkring i över 4 timmar. Leksaksmässan var urusel den med, precis som ghost sa så var det väldigt lite Star Trek. Fyra grejer kanske, och inget av intresse. Vet dock inte om du brukar komma till leksaksmässorna vid 8 genom att köpa en Floor right biljett? Man betalar 100 kr för att få komma in 2 timmar tidigare, medan alla packar upp sina saker. Min vän som går på en av dessa mässor per år har tidigare sett minst en MEGO figur, MOC. Tyvärr fanns det ingen sån på denna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 4, 2009 Report Share Posted October 4, 2009 Var det mycket folk där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 4, 2009 Author Report Share Posted October 4, 2009 Det verkade vara en godkänd folkmassa, dock inte lika mycket som det brukar vara i de andra städerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts