Aike Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 Den fjärde november släpptes som bekant Star Trek på dvd och blu-ray. Vad tycker ni om filmen nu? Hur var extramaterialet? De bortklippta scenerna? Osv. Själv har jag inte filmen ännu, eftersom jag köper den från England där den släpps om ett par veckor. Men jag har sett alla bortklippta scener och jag tyckte de var riktigt välgjorda, fast jag tycker ingen hade passat in i filmen mer än möjligen den som visar hur Kirk fuskar på testet och kanske den där Kirk "stjäl" Corvetten. Problemet med de flesta extrascenerna var att de drog ner tempo, var förvirrande för de som aldrig har sett Trek och ägnade för mycket tid åt att berätta i stället för att visa. Särskilt förhörscenen med Nero var rätt övertydlig även om den var häftigt gjord. Rura Penthe såg riktigt bra ut. Klingonerna får gärna vara med nästa gång däremot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 Har inte köpt filmen än så dom bortklippta scenerna kommer att få vänta lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 Har bara sett klart på extramaterialet som var på första skivan, inte andra än. Skulle det inte vara en Nimoy tribute med på andra skivan? Står inget om det på detaljerna över extra materialen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Har precis sett klart på extramaterialet nu. Det var väldigt bra extra material på båda skivorna, något alla fansen definitivt kommer gilla. De bortklippta scenerna var rättvist bortklippta tycker jag. Gav inte så mycket. Gillade inte idén om att Nero varit fången i Rura Penthe i 20 år. Sen att se Sarek köra en Vulcansk version av en Harley Davidson kändes lite löjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted November 16, 2009 Report Share Posted November 16, 2009 Lånade enkeldiskversionen av en kompis och har tittat igenom det som fanns på den. Där fanns ju inga bortklippta scener, men jag tror att de flesta nämndes i dokumentären eller i kommentatorspåret. Personligen är jag inte så förtjust i kommentatorspår med för mycket folk. Det blir lätt ganska pladdrigt med mycket internskämt och inspelningsanekdoter. I det här fallet var det fyra killar som åtminstona jag inte lyckades höra skillnad på hela tiden. Så det blev lite förvirrat stundtals. En annan sak som förvirrade var att det inte verkade vara så väl genomarbetat i förväg. Det var ofta de började prata om saker som redan passerat. Nu menar jag definitivt inte att kommentatorspåret var ointressant och att man bör hoppa över det. Men det kunde ha varit ännu bättre. (Eller ,mer i min smak kanske är riktigare att säga ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted July 22, 2010 Report Share Posted July 22, 2010 För de som har blu-ray spelare kan jag rekomendera se filmen i blu-ray, var riktigt fin bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts