Nyhet Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 (edited) Star Treks upphovsman Gene Roddenberry väljs i januari nästa år in i the Television academy hall of fame i USA. Tidigare invalda med Star Trek-anknytning är: Lucille Ball (delägare till produktionsbolaget Desilu som producerade originalserien) Brandon Tartikoff (chef på Paramount som tog initiativ till att Deep Space Nine skapades) William Shatner (Kirk i TOS och de sju första långfilmerna) Källa [ Till originalnyheten ] Edited November 11, 2009 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Tog ett bra tag med andra ord. Rättfärdigat var dock valet utan tvekan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Men borde inte Roddenberry blivit invald FÖRE ovan nämnda? Hmm <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilis Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 sju första... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Roddenberry är definitivt någon som borde blivit invald tidigare. Men bättre sent än aldrig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 Glad nyhet, fast själv tycker jag att det finns överdrivet många halls of fames och galor för nästan allt, så jag tycker inte att det är något som förtjänar så mkt uppmärksamhet :P Men halls of fames håller jag lite högre än galor iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 11, 2009 Report Share Posted November 11, 2009 sju första... Ingen räknar Generations :visslar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts